נחום ביתן
נחום ביתן שצפוי להפוך לקמעונאי השני בגודלו בישראל, החל את דרכו בחנות היינות המשפחתית שהקים אביו באשקלון. הכניסה לעולם קמעונאות המזון התרחשה בשנת 1994 אז פתח נחום סופרמרקט בסמוך לחנות המשקאות תחת השם"יינות ביתן", אליה הצטרפו כעבור מספר שנים, שלושה סניפים נוספים בעיר. את אסטרטגיית הצמיחה באמצעות רכישות, החל ביתן בשנת 2006, עם רכישת 4 חנויות של רשת הסופרים "היפר רמה" ב־250 מיליון שקל. שנה לאחר מכן, רכש ביתן את 3 סניפי רשת המזון "יד יצחק" בתמורה ל-121 מיליון שקל ולראשונה התרחב לאזור מרכז הארץ.
השינוי הדרמתי שהפך את ביתן בן לילה לרשת השלישית בגודלה מבחינת מספר הסניפים שעמדו אז על 65 בשטח כולל של 72 אלף מ"ר והניבו מחזור מכירות מאוחד של 3 מיליארד שקל בשנה, התרחש בנובמבר 2012 עם רכישת רשת כמעטחינם לפי שווי של 350 מליון שקל.
בעבר ניהל ביתן מו״מ דיסקרטי עם נאמני מגה לרכישת הרשת הקורסת והגיש למכרז שקיימו הצעה בגובה 455 מיליון שקל שזכתה וקיבלה את תמיכת הנושים.
ביתן נשוי ואב לשניים