ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

אחריות תאגידית

"צרכנים מעדיפים מותגים עם עשייה חברתית וסביבתית חזקה"

כך אמר ארנון שפירא, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל, בכנס אחריות תאגידית של כלכליסט, שהיא אחת מנותנות החסות שלו. לדבריו: "הנושא של תרומה חברתית, עשייה סביבתית, קידום ערכים של שיוויון והכללה, הדברים האלו הם חלק בלתי נפרד מהדברים שעשינו גם בתוך הארגון בשנים האחרונות"

עומר כביר 13:1717.03.21

"מותגים שיש להם Purpose חזק, עשייה חברתית וסביבתית חזקה, נהנים מהעדפה צרכנים משמעותית. צרכנים רוצים לקנות מותגים שעושים טוב לסביבה ולחברה, ואותה העדפה צרכנית מתבטאת בביצועים עסקיים של המותגים". כך אמר ארנון שפירא, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל, בכנס אחריות תאגידית של "כלכליסט" שנערך היום (ד'). יוניליוור ישראל היא מנותני החסות של הכנס.

 

 

"Purpose זה תפיסת עולם, ייעוד, שהמותג חורט על דגלו כדי להוביל שינוי לטובה בחיים שלנו", הסביר שפירא בשיחה עם כותב שורות אלו. "זה יכול להיות במדדים חברתיים, סביבתיים, ערכיים. העולם של המאה ה-21 עתיר באתגרים ובמורכבויות – ממשבר האקלים, על כל מה שכרוך בו, ועד משברים של חוסר שיווין ופערים חברתיים – ואנחנו ביוניליוור מאמינים שלמגזר העסקי, חברות מסחריות ומותגים, יש תפקיד משמעותי וקריטי בקידום פתרון לאותן בעיות שהעולם היום מתמודד".

 

תפקיד זה, סבור שפירא, לא מתנגש בשיקולים העסקיים של החברה: "ה-P של ה-Profit וה-P של ה-Purpose לא סותרים אחד את השני. יש בזה היגיון עסקי מלא, זו הסינרגיה של לעשות טוב לעולם, לחברה ולסביבה, ועל הדרך גם לעשות טוב לביזנס. כל אחד משני הדברים האלו לא יכול להתקיים לבד. הם צריכים להתקיים ביחד".

 

כדוגמה מביא סמנכ"ל יוניליוור את הפעילות של מותג הטיפוח דאב (Dove). "דאב חרט על דגלו את שינוי אידיאל היופי, המוכר והבלתי ניתן להשגה. הוא עושה את זה באמצעות קידום של תפיסת יופי מגוון. הפעילות כוללת גיוון של מודל היופי בפרסומות שלנו. אנחנו מראים נשים בכל מיני גילאים, גדלים, צורות וצבעים. בישראל יש שיתוף פעולה עם משרד החינוך, שכולל תוכנית במסגרתה אנחנו מקדמים תכנים חווייתיים וחינוכיים בבתי ספר על-יסודיים שמקנים לנערים ונערות בישראל כלים לשפר את דימוי הגוף שלהם", סיפר.

 

 

ארנון שפירא, יוניליוור ישראל ארנון שפירא, יוניליוור ישראל

 

 

ואולם פעילות כמו זו, מוסיף שפירא, לא יכולה להחליף עשייה תוך ארגונית משמעותית: "בניהול השוטף היומיומי שלנו אנחנו מקפידים לעבוד בכל מיני ממדים דומים לאלו שעליהם דיברתי ב-Purpose. הנושא של תרומה חברתית, עשייה סביבתית, קידום ערכים של שיוויון והכללה, הדברים האלו הם חלק בלתי נפרד מהדברים שעשינו בתוך הארגון בשנים האחרונות וגם יש להם יעדים מאוד מוגדרים קדימה. זה חלק מהיעדים העסקיים שלנו. יוניליוור היא מהחברות הראשונות בעולם שהכניסה לאסטרטגיה העסקית אלמנטים של עשיית למען הקהילה ולמען הסביבה.

 

"למשל, עשינו בשנים האחרונות המון מאמצים להפחית את השימוש בפלסטיק במוצרים שלנו. הורדנו 6,500 טון פלסטיק מהמוצרים שלנו, סבוני רחצה של דאב משתמשים בפלסטיק ממוחזר, המיונז של הלמנז הוא מוצר המזון הראשון בישראל עם פלסטיק ממוחזר. עושים הרבה להפחית את טביעת הרגל הסביבתית שלנו, הפחתה של גזי חממה, הפחתת שימוש במים במפעלים שלנו. אנחנו עם אפס פסולת להטמנה משנת 2016".

x