מיזם המכולות המקוון שופו של יוניליוור: המכירות זינקו ב־370% ב־2020
הצמיחה הושגה גם בשל מגבלות התנועה שנוצרו במהלך משבר הקורונה והובילו רבים לקנייה בחנויות השכונתיות וגם בזכות הצטרפות של כ־55 אלף צרכנים לפלטפורמה לעומת 15 אלף בלבד ב־2019
מכירות שופו, מיזם האונליין של יוניליוור למכולות ולמינימרקטים, צמחו ב־2020 ב־370% ביחס ל־2019, כך לדברי החברה. כיום פעילים בשופו 90 מרכולים שכונתיים, כמחציתם באזור המרכז והשאר בצפון ובדרום הארץ, 54 מהם הצטרפו אליו בשנה החולפת.
- "הלקוח מחפש עכשיו מרחב בטוח וקניה מהירה - צריך לאפשר זאת"
- יוניליוור תחל למכור בארץ מיונז בצנצנת מפלסטיק ממוחזר
- אסם, יוניליוור וספקיות קטנות מבטלות הנחות לקראת מאי
הצמיחה הושגה גם בשל מגבלות התנועה שנוצרו במהלך משבר הקורונה והובילו רבים לקנייה בחנויות השכונתיות וגם בזכות הצטרפות של כ־55 אלף צרכנים לפלטפורמה לעומת 15 אלף בלבד ב־2019. גודל הסל הממוצע בהזמנות דרך האתר צמח ב־14% ביחס ל־2019 ועמד על 537 שקל.
הצמיחה של שופו היא חלק מזינוק בזרוע האונליין של קמעונאות המזון. שופרסל המובילה את התחום, הגיעה ברבעון השלישי השנה ל־22% ממכירות הרשת לעומת 15% בתקופה המקבילה ב־2019. ומתשקיף שפרסמה קוויק לקראת הנפקה עולה כי מכירותיה בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב־430% והסתכמו ב־86.7 מיליון שקל.
לדברי עדי רגב, סמנכ"ל מכירות יוניליוור ישראל, "הזינוק בהיקפי המסחר ובהצטרפותם של מרכולים שכונתיים וצרכנים לפלטפורמה, הוא תוצאה של השינוי באורחות החיים שהביאה איתה הקורונה. אם לפני המשבר מרכולים יכלו לוותר על תשתית להזמנות אונליין, עתה יש חוקי משחק חדשים שמחייבים את בעלי המרכולים להסתגל במהרה למציאות חדשה״.