חדשנות רפואית
"בעולם החדש מסתכלים על העור כאיבר הגנה, ולא רק כזה שצריך לייפות"
המייסדת והבעלים של חברת חוה זינגבוים סיפרה בכנס חדשנות רפואית כי במהלך משבר הקורונה בחרה להמשיך לשווק את מוצריה דרך קוסמטיקאיות ולא למכור ישירות לצרכנים, כחלק מאג'נדה של קידום עצמאות כלכלית לנשים
משבר הקורונה איתגר את חוה זינגבוים, מייסדת ובעלים של חברת חוה זינגבוים, בשני תחומי העשייה העסקית שלה. ראשית, בתי הספר למדעי הקוסמטיקה שהחברה מפעילה נאלצו להיסגר ולעבור ללימודים מקוונים. שנית, תחום המחקר והפיתוח של החברה, העוסק בפיתוח טכנולוגיות חדשות להחדרת חומרים פעילים לתוך העור אומנם המשיך לפעול, אבל מכוני הקוסמטיקה, דרכם היא מוכרת את מוצריה, נסגרו רוב התקופה.
- "כולם צריכים להתחסן, כולל נשים בהיריון - אבל צריך לשכנע, לא לכפות"
- "הכי חשוב שנשקיע בהון האנושי של המערכת הרפואית"
- "אנשים צריכים לרכוש מיומנויות בטכנולוגיה רפואית מרחוק"
"רצפת המכירה שלנו היא דרך קליניקות של קוסמטיקאיות, שכמובן נסגרו יום בהיר אחד ונשארו סגורות לאורך רוב תקופת הקורונה. הייעוץ שאנחנו קיבלנו, שכמובן היה מאוד הגיוני כלכלית ועסקית, הוא לפתוח ערוץ ישיר לצרכן הקצה דרך מכירה אונליין - בלי לעבור דרך הקוסמטיקאיות. הייתי צריכה לקבל החלטה לא פשוטה, האם אני מצילה את העסק שלי ואף מגדילה אותו, או מוצאת דרך לקחת את הקוסמטיקאיות האלה ולתת להן כלים חדשים", אמרה זינגבוים בשיחה שקיימה עם כתבת כלכליסט מעין מנלה, במסגרת כנס חדשנות רפואית של כלכליסט וחוה זינגבוים.
היא החליטה שלא למכור ישירות לצרכנים, כחלק מהאג'נדה שלה לקדם עצמאות כלכלית לנשים. "העצמאות הכלכלית והחוסן הכלכלי של נשים הוא מנוע הצמיחה העיקרי של כל חברה מתוקנת. החלטתי שאני לא משנה את הדנ"א של החברה שלי ואמצא את הדרך לתת כלים לאותן הנשים להעצים ולשמר את העסקים שלהן. ידעתי דבר אחד בבירור, שאם אני לוקחת את העסק שלי ואת התכשירים הייחודיים שלי ועוברת ישירות לצרכן, אותן קליניקות לא תוכלנה להשתקם ביום שאחרי. לכן, בנינו מערך של איבחונים אונליין בעזרת טכנולוגיה, לימדתי אותן איך איך אנחנו יכולות לאבחן אונליין, להיות בקשר עם צרכן הקצה, איך הן יכולות לשמר את הלקוחות שלהן, להעלות סרטוני הדרכה. מחלקת השיווק שלנו פיתחה מערכי שיווק עבורן ללקוחות שלהן, מערך הלוגיסטיקה שלי היה שם עבורן לשנע סחורות עבור הלקוחות שלהן. התגייסנו כחברה עבור הקליניקות האלה, וזה עבד. בסופו של דבר זו הייתה השנה המוצלחת ביותר מבחינה כלכלית - שלנו ושלהן. יש צמיחה משמעותית גם בעסקים שלנו וגם בעסקים שלהן, והן מסיימות שנה מוצלחת ביותר", אמרה.
במהלך המשבר פיתחה זינגבוים תכשיר חדש עם הכימאים והחוקרים שעובדים איתה, שממוקד במערך ההגנה של העור. "באיזשהו שלב במהלך משבר הקורונה הבנתי שאנחנו הולכים לעולם חדש, ראיתי שאני נהנית מהטכנולוגיה החדשה, מהמפגשים בזום, והבנתי גם שהעולם הזה שמולנו לא הולך להשתנות. המסכים הכחולים, הקרינה הכחולה, משפיעים לנו על העור. הבנתי שהתכשירים של העולם החדש יהיו כאלה שקודם כל ישמרו את מערך ההגנה של העור, העור כאיבר הגנה יהיה הדבר הראשון - ואחר כך יגיעו האנטי-אייגי'נג, חומרי ההבהרה ועוד.
"מי שמכיר אותי יודע שאני גם מאוד תחרותית, היתה לי מאוד חשובה הגאווה הישראלית ולהיות מהראשונים בעולם שיוצאים עם התכשירים לעולם החדש הזה. אז יש לנו תכשיר שמבוסס על התפיסה החדשה הזאת, על הגנה, על תחליף טבעי לוויטמין D, על חיזוק מערך החיידקים הטובים של העור. תרסיס קל קליל נספג, שמתאים באמת לעולם החדש הזה ומאפשר לעור לבצע תהליכי הגנה טבעיים", הסבירה.