ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

שיחת ועידה

מייסד ומנכ"ל HoneyBook: "במשבר ראינו איזו יכולת יש לעסקים קטנים להתאים עצמם למציאות חדשה"

עוז אלון אמר את הדברים במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה. אלון: "ראינו איך בבת אחת הסליקה יורדת - אבל אז גם ראינו התמודדות עם המצב"

נעמי צורף 16:1212.08.20

 

 

"ראינו במשבר הזה איזו יכולת שרידות יש לעסקים קטנים. כל הזמן מדברים על עסקים קטנים, הפגיעה שהם חוו מהמשבר הזה והכאב שלהם שהוא באמת עצום. אבל אנחנו גם גילנו עד כמה יש להם יכולת להתאים את עצמם למציאות החדשה שנוצרה"; כך אמר עוז אלון, מייסד ומנכ"ל HoneyBook בשיחה עם הגר רבט מכלכליסט, שהתקיימה במסגרת ועידת Biz Online המקוונת של כלכליסט, שעסקה במהמפכה בעולם הצרכנות ופריחת המסחר המקוון בעקבות משבר הקורונה.

 

עוז אלון עוז אלון צילום: אוראל כהן

 

"ראינו שמאמצע מרץ עד סוף מרץ העסקים היו בשוק טואטלי, אבל מתחילת אפריל התחלנו לראות איך עסק אחרי עסק מתרומם וממציא את עצמו מחדש בתוך המצב החדש שנכנסו אליו. מתחילת אפריל ראינו התאוששת ומאמצע אפריל ועד היום אנחנו רואים נסיקה אדירה של עסקים שממציאים את עצמם מחדש", אמר אלון.

 

HoneyBook יצרה תוכנה לעסקים קטנים בעזרתה הם יכולים לנהל לקוחות ולסרוק כסף. החברה מספקת ללקוחותיה גם מערכת סליקה וגם שירותים פיננסיים שונים.

 

אחת הדוגמאות שסיפק אלון ליכולתם של העסקים הקטנים להתיאם את עצמם למציאות החדשה תחת האיסור להתקהל, למשל, היא זו של קוסמת בימים הולדת לילדים. "אותה לקוחה הבינה שלא הולכים להיות שום אירועים בקרוב, אבל יחד עם זאת היא הבינה שאנשים תקועים בבית עדיין ירצו לחגוג ימי הולדת לילדים שלהם. אז היא החליטה לנסות לתת את אותו השירות רק מרחוק, דרך הזום. היא התחילה להשתמש בכל מיני אפקטים וברקע הוירטואלי של זום ויצרה שירות מדהים בו היא מפעילה ימי הולדת מרחוק. היום לא רק שהעסק שלה פורח, אלא היא גם הגדילה את השוק שלה באופן משמעותי: היא יכולה לעשות יום הולדת ב-9 בבוקר בניו יורק, ב-12 בסן פרנסיסקו ובערב בסיאטל. אם תשאלי אותה היא תגיד שהיא תמשיך לעשות את זה ולא תוותר על השירות הדיגיטלי גם כשהחיים יחזרו לשגרה".

 

חוויתם עזיבה של לקוחות? איך המשבר נראה מבחינתכם?

"אחת ההפתעות הגדולות שלנו היא שלקוחות לא עזבו אותנו. ראינו שהעסק שלהם נפגע משמעותית, ראינו בבת אחת איך הסליקה יורדת אבל אז גם ראינו התמודדות עם המצב. בדיעבד אנחנו מבינים שבגלל שכל המידע של הלקוחות שלנו נמצא אצלנו הם לא באמת יכולים לעזוב בסיטואציות כאלה כי הם צריכים לנהל את הלקוחות והעסק דרכנו.

 

"בסוף פברואר התחילו שיחות פנימיות בתוך החברה סביב ההבנה שאם הדבר הזה קורה בישראל זה כנראה יגיע גם לארה"ב. התחלנו לחשוב איך זה הולך להשפיע על הלקוחות ומה אנחנו הולכים לעשות כדי להיערך לזה. בשיחות האלה הכנו תוכנית פעולה שהשלב הראשון שלה היה לדבר כמה שיותר מהר עם הלקוחות ולספר להם שהדבר הזה מגיע. זה היה מעניין מאוד לראות איך יותר מ-50% ממי שדיברנו איתו לא שמעו על הקורונה, ומי שהתחיל לשמוע לא האמין שהדבר מגיע וקורה.

 

"האתגר הראשוני שלנו היה קודם כל לחנך ולספר ולהסביר. הבנו מהר מאוד שלא נוכל לשכנע אנשים שזה מגיע כי גם לשכנע את עצמנו היה קשה. באמצע מרץ כשהכריזו על ההמלצות לא להתכנס בכל רחבי ארה"ב הלקוחות שלנו היו בשוק אבל ישר ראו בנו גורם מאוד אמין, בסוף אנחנו אלה שסיפרנו להם משהו ששאר העולם ידע והבין רק אחרי שבועיים. מאותו רגע הפכנו להיות צינור המידע שלהם וזכינו בהרבה אמון מצד הלקוחות בגלל שהיינו שם ראשונים לפתור להם בעיה שהם לא ידעו שמגיעה - ואז הגיעה בגדול".

x