ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת לונדון

"עדיין לא חצינו את התהום בכל הקשור לאימוץ הרכב החשמלי"

דיוויד גילמור, סמנכ"ל פיתוח עסקי בענקית האנרגיה BP, אמר את הדברים בפאנל שעסק בעתיד התחום. ארז לורבר, COO בחברת סטורדוט: "350-400 קילומטר בטעינה של חמש דקות יכולים להוביל לאימוץ הרכב החשמלי בשוק הרחב"

סופי שולמן, לונדון 18:0512.09.19

 


 

"יש הרבה דיסרפשן בעולם הרכבים וגם לנו ב-BP יש מרחב גדול של פעילויות במטרה לעבור לרכבים סביבתיים", כך אמר דיוויד גילמור, סמנכ"ל פיתוח עסקי בענקית האנרגיה BP בדיון משותף עם ארז לורבר, COO בחברת סטורדוט הישראלית, שנערך בהנחיית דיוויד פוגל, מייסד משותף בקרן ADV. הדיון התקיים בוועידת Mind The Tech 2019 - ועידת הטכנולוגיה והחדשנות של כלכליסט בלונדון.

 

 

דייוויד פוגל, דייוויד גילמור וארז לורבר דייוויד פוגל, דייוויד גילמור וארז לורבר צילום: אוראל כהן

 

"זה לגמרי קריטי עבור BP לחשוב על ניידות ועל איך היא תיראה בעתיד עם פליטות פחמן מופחתות, אבל עדיין לא חצינו את התהום בכל הקשור לאימוץ הרכב החשמלי", הוסיף גילמור. במסגרת המאמץ להשתלב בטכנולוגיות העתידיות בתחום הרכב השקיעה BP כ-20 מיליון דולר בסטורדוט, שפיתחה סוללה המאפשרת, בין היתר, טעינה אולטרה מהירה של כלי תחבורה חשמליים. באחרונה הציגו שתי החברות במשותף הדגמה של טעינת קטנוע חשמלי בחמש דקות.

 

ארז לורבר העביר את התאוריה לפסים יישומיים: "סטורדוט הוקמה ב-2012 כדי לפתח סוללות בטעינה אולטרה מהירה על בסיס פיתוחים כימיים מורכבים. 30 מתוך 120 עובדים בחברה הם בעלי דוקטורט. אנו מאמינים שחזון הרכב החשמלי יתממש רק כשטעינה מהירה תהיה זמינה. אנו גם מאמינים שזה צריך להיות בזמינות רחבה, ולכן שיתוף הפעולה עם BP חשוב". ענקית הנפט הבריטית השקיעה כאמור לפני כשנה 20 מיליון דולר בסטורדוט. לורבר הוסיף כי לצד BP יש לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי גם עם ענקיות נוספות בכל התחומים המשיקים: דיימלר בתחום הרכב, שהשקיעה סכום דומה לזה שהשקיעה BP, ענקית האלקטרוניקה סמסונג וחברת הכימיקלים היפנית הוותיקה TDK.

 

ובכל זאת ועל אף ההתפתחויות הטכנולוגיות, רכב חשמלי עדיין לא נפוץ במיוחד מעבר לטסלות בסיליקון ואלי. מה עוצר את האימוץ?

"אם פעם הייתה לנו חרדת מרחק, היום יש חרדה חדשה - חרדת תור", השיב גילמור, "התשתיות העירוניות לא עומדות בקצב הנדרש ואין כמעט פריסה של עמדות טעינה". גילמור מיקד את הדוגמה שלו באוסלו, בירת נורווגיה, שם אימוץ הרכב החשמל מתקדם במהירות וכן קיימת פריסה רחבה יחסית של עמדות טעינה, לפחות בהשוואה לאנגליה, אבל גם שם הדבר עוד רחוק מתשתית שתאפשר אימוץ רחב של רכבים חשמליים.

 

"זמן הטעינה הממוצע היום הוא 27 דקות, ולכן זה עדיין לא מתחרה ברכב המסורתי. הטעינה מתרחשת עדיין במיקומים שונים אך מוגבלים - אם אין לך חניה, אתה צריך להטעין בחניון משותף, שם מעבר לזמן שלוקחת הטעינה עצמה יש גם עומס משתמשים על מיעוט עמדות. קיים צורך לתכנן אותם מחדש. זה מעכב מאוד את האימוץ של הרכב החשמלי. אי אפשר לסמוך על כך שאנשים ירצו לעבור לרכב חשמלי משיקולים סביבתיים, כדי להגיע לאימוץ כללי בשוק יש עוד הרבה עבודה שצריכה להיעשות כדי להפוך נושאים כמו טעינה לפשוטים ומהירים יותר והתאמת התשתיות".

 

איך אתה רואה את העתיד מבחינת תשתית הטעינה - אנחנו רואים את שוק כלי הרכב הקטנים כמו קורקינטים מתרחב אבל יש גם אוטובוסים וגם משאיות?

 

גילמור : "יש תהליך של התכנסות לעבר סטנדרט אחיד, באירופה זה מתחיל להתפתח אבל סין היא השוק הצומח ביותר ולכן צריך יהיה לראות מה יתקבע כסטנדרט. נראה תערובת של מספר טכנולוגיות טעינה".  לורבר הדגיש כי מנוע נוסף שיכול לתת דחיפה לרכב החשמלי הוא חברות הרכב השיתופי. "אם נסתכל על אובר, דידי, ליפט וכל העולם של השיתוף - הרעיון המרכזי הוא שימושיות וניצולת גבוהה יותר של צי הרכב. גם לשם כך צריך מהירות של טעינה". בסך הכל גייסה החברה, שהוקמה ומנוהלת על ידי דורון מאירסדורף יחד עם גיל רוזנמן וסימון ליצין, כ-130 מיליון דולר".

 

בתשובה לשאלות הנוגעות למרחק נסיעה שמאפשרת טעינה אחת, שמהווה היום עדיין מגבלה שגורמים לבעלי רכב רבים לחשוש ממעבר לרכב חשמלי, אמר לורבר כי לסוללה של סטורדוט יש גם משמעות בהרחבת מרחק הנסיעה ברכב החשמלי: "הטווח חשוב מאוד ובא לידי ביטוי גם ביכולת של הסוללה לספוג את כמות האנרגיה הנדרשת. 350-400 קילומטר בטעינה של חמש דקות יכולים להוביל לאימוץ בשוק הרחב".

 

לשאלה על יחסי העבודה בין שתי החברות ענה לורבר: "אנחנו דוגמא טובה איך יכולה לעבוד מערכת יחסים בין סטארט-אפ ישראלי לענקית בריטית. ברגע שמתואמים בציפיות יש בנייה של מערכת יחסים. זה נכון שבהתחלה היו לנו ספקות לגבי איך נוכל לעבוד ביחד, האם נקבל תשומת לב מ-BP. היום יש החלפות צוותים על בסיס קבוע שנוסעים מישראל לאנגליה, ולהיפך".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x