ועידת לונדון
מארק און, מנכ"ל Gett: "בחודש האחרון עברה החברה לרווחיות באנגליה"
איימי וויירון, סמנכ"לית פתרונות עסקיים בחברה, אמרה בוועידת Mind The Tech London של כלכליסט בלונדון, כי "אובר, ליפט וגט הרחיבו את הסגמנט של הצרכן הישיר, ועד 2025 התחום הזה יהווה 25% מכלל הנסיעות שאינן ברכב פרטי"
"כחלק מתהליך יציאת החברה להנפקה בשנת 2020, עברה Gett בחודש האחרון לרווחיות באנגליה והיא ממשיכה להיות החברה היחידה שמגיעה לרווחיות בענף כולו", אמר מארק און, מנכ"ל Gett, בוועידת Mind The Tech של כלכליסט בלונדון.
איימי וויירון, סמנכ"לית לפתרונות עסקיים ב- Gett, אמרה בוועידה כי "בכל שנה מוציאים ברחבי העולם 10 טריליון דולר על פעולה של לנוע מנקודה A לנקודה B - באמצעי תחבורה שאינו מכונית פרטית וב-15% מהזמן, הנסיעה היא למעשה כדי להגיע למקום העבודה".
במסגרת הדיון "ירוק, יעיל ובטיחותי: עד כמה אנחנו רוצים ערים חכמות", אמרה וויירון שירותי הזמנת מוניות היא ענף צומח שימשיך גם לצמוק בקצבים אקספוננציאליים. חברות כמו אובר, ליפט וגט הרחיבו את הסגמנט של הצרכן הישיר, ועד 2025 התחום הזה יהווה 25% מכלל הנסיעות שאינן ברכב פרטי.
"בכל פעם שאנחנו לוחצים על הכפתור באפליקציה, אנחנו מצפים שמכונית תגיע בזמן, 24/7 ובלי שכסף מזומן יעבור ידיים. ובכלל, אנחנו מצפים שהדבר הזה יתרחש באותה צורה ובאותה חוויה בכל מקום שנצרוף אותו בעולם. אבל השוק עצמו מעלה שאלה חשובה לא פחות: מה היא הדרך לרווחיות?", הציגה וויירון את השאלה על הבמה בוועידה והתשובה לדבריה טמונה בשירותי B2B של חברת שירותי הזמנת המוניות, כלומר במתן השירותים הללו לחברות מסחריות ותאגידים שזקוקים לשינוע העובדים שלהם ממקום למקום.
וויירון ציינה כי השאלה הזאת עולה, כיוון שמתן השירות כפי שהצרכנים התרגלו אליו - הוא יקר מאד. "יקר להביא נהגים חדשים, לקוחות חדשים ולסבסד את עלות ההגעה לנקודות האיסוף, בהתאם למחיר שהלקוח יהיה מוכן לשלם וכמובן להמשיך לתת שירות שיאפשר את שימור הלקוחות לאורך זמן". זאת הסיבה שבגינה Gett להראות צמיחה בעבודה מול חברות עסקיות ותאגידים. "כדי לייעל את היכולת של חברות עסקיות לעבוד עם שירותי קריאה למוניות צריך לצמצם עד כמה שאפשר את הפערים בין המחיר החזוי של כל נסיעה לבין העלות שלה. היום הפער יכול לנוע בשיעורים של עשרות אחוזים בגלל משתנים חיצוניים כמו פקקים לא צפויים וקבלת השירות בשעות שונות לאורך היום".
Gett היא חברה ישראלית, אבל הפעילות שלה בלונדון היא אחת מנקודות החוזקה המרכזיות שלה. מדובר באחת השחקניות הגדולות בשוק הזמנת הנסיעות המקומי, שמקיימת שיתופי פעולה מהותיים עם כל הגורמים שעוסקים בתחבורה ציבורית בעיר וגם מפעילה את צי המוניות השחור הגדול בלונדון.
לדברי וויירון, כאשר חברות עסקיות מתכננות את התקציבים השנתיים שלהן, הן לא יכולות להשאיר את עצמן בחוסר וודאות כזה בסעיף הוצאות על תחבורה. לכן Gett פועלת להציע מדיניות של אפס הפתעות ותעריפים קבועים מראש כדי לפעול בשוק של שירותי מוניות לחברות גדולות ותאגידים. ווירון הדגישה כי הטכנולוגיה שמטמיעה Gett, בין היתר ביכולות AI מאפשרת את צמצום הפערים הללו שבין ההוצאה המתוכננת להוצאה בפועל, שלעתים יכולה להגיע לעשרות דולרים לעובד בכל חודש.