"בישראל יש מספר שיא של חברות שמכניסות 100 מיליון דולר"
אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs: "היום חברות גדולות לא רוצות לקנות רק טכנולוגיה כמו שהיה בעבר אלא רוצים עסקים שנעשים דרך הטכנולוגיה הזו"
המשבר בסין הוא אחד המכשולים הגדולים בפני ההייטק הישראלי וגם אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בפיטנגו יודע את זה. "צריך להסתכל על ישראל במלחמת הסחר אנחנו סירה קטנה בין שני אוקיינוסים, אבל יכולים להיות מחוץ למלחמה וזו חייבת להיות הגישה שלנו. בסוף היום השוק האסייתי וסין בפרט לא ניתן להתעלם מהם. בסוף היום יש לשתי המעצמות מה להפסיד והם יסתדרו בסוף. אני מקווה שאנחנו נהיה מחוץ למאבק שבסופו של דבר יגיע למיצוי". מנקובסקי השתתף במפגש משקיעים ויזמים של CTech מבית כלכליסט ו-Labs.
- ביכורי סטארט-אפים: חשיפה ראשונה של כמה מהחברות המבטיחות ביותר
- קאמבקים: מקור הטאלנטים החדש-ישן בהייטק
- סקר: שווי חברות ההייטק בישראל ממשיך לעלות
לדעתו של מנקובסקי אנחנו נמצאים בתקופת שינוי משמעותית של השוק הישראלי. "הטרנד של יצירת חברות ענק הגיע לישראל באיחור של כמה שנים אבל, אנחנו רואים מומנטום חזק של חברות גדולות מאוד שנוצרות. בישראל יש כיום הרבה חברות עם שווי גבוה אבל יש בישראל היום מספר שיא של חברות עם 100 מיליון דולר הכנסות. בפיטנגו יש לנו 7 כאלה. זה מצב נדיר" .
כאשר חברות גדולות הן פעמים רבות נתקלות בקשיי גדילה. מנקובסקי חושב שלחברות יש קשיי גידול במעבר ל-100 מיליון דולר. "כשאתה מתחיל לגדול להכנסות עצומות אתה נתקל בכמה אתגרים. משולש הברמודה של חברות הוא הגידול מ-50 ל-100. אבל גם הגידול של מספר העובדים הוא אתגר מ-50 עובדים שאתה מכיר למספר עצום של עובדים. יש מספר רב של מנהלים ישראלים ששמים זמן רב על יצירת תרבות ארגונית אחידה, לכל עובד שמצטרף לארגון זה יכול להרוס את הגידול והצמיחה. הרבה אנשים מסתכלים על ארגונים וייעוץ ארגוני כפתרון לבעיה וזה לא נכון אתה צריך להיעזר בכל מי שאפשר כדי לבנות תרבות ארגונית".
"חברות שמצליחות צריכות טכנולוגיה טובה אבל זה לא הכל. היום חברות גדולות לא רוצות לקנות רק טכנולוגיה כמו שהיה בעבר אלא רוצים עסקים שנעשים דרך הטכנולוגיה הזו. אם אפשר להביא לא רק אנשי טכנולוגיה מצויינים אלא גם מנהלי עסקים טובים. אתה צריך להביא אנשים שהביאו חברות למעלה ואנשים שהצליחו להביא חברות לשווק ולהצליח", אומר מנקובסקי בהתייחסו לחשיבות הרבה שנתנו בישראל בעבר לטכנולוגיה.
"כיום אם תסתכל על חברות ישראליות רובן חושבות ארצות הברית וזה לא מה שצריך להיות. אנחנו 10 שעות מהונג קונג ו-10 שעות מניו יורק ויש הזדמנויות נפלאות גם באירופה ואסיה. אם אתה חברה בוגרת אתה יכול ללכת לאסיה ולא משנה היכן שם. אם אתה מצליח בארה"ב אתה חייב לחשוב על אסיה ואם יש לך מוצר שיכול להתאים לשווקים אלה עדיף ללכת לשם"