ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

"עליית המחירים אשתקד השפיעה לרעה על קצב הצמיחה של צריכה פרטית של מזון"

יעל כפיר מזר, ראש המערך העסקי בבנק לאומי, אמרה במפגש Food&Tech שערכו כלכליסט ובנק לאומי לבכירי תעשיית המזון וסטארטאפים בתחום: "עד כה לא ראינו אף פינטק או אפליקציה שיודעת להחליף ליווי של עסקים מורכבים. אולי "הלוואה ברגע" ניתן לבצע באפליקציה, אבל זה לא נותן מענה מלא לצרכים של חברות עסקיות"

אמיתי גזית 18:5905.03.19

 

 

עליית המחירים ברבעון השלישי של שנת 2018, לראשונה מאז שנת 2013, השפיעה לשלילה על קצב הצמיחה של צריכה פרטית של מזון", כך אמרה הבוקר יעל כפיר מזר, ראש המערך העסקי בבנק לאומי, במפגש Food&Tech שערכו כלכליסט ובנק לאומי לבכירי תעשיית המזון וסטארטאפים בתחום.

 

לדבריה, "התעשייה מתמודדת עם אתגרים רבים נוספים: עלייה מתמדת במחירי התשומות בעיקר שכר עבודה וחומרי גלם ובמקביל קושי להעלות מחירים. התעשיה מתמודדת גם עם מחסור בכוח אדם מתאים, עם רגולציה כגון: חוק המזון, רפורמת הקורנפלקס, קביעת מכסות בבשר או גבינות, חוק סימון מזון שצפוי להיכנס בעוד כשנה ועוד. כל אלו משפיעים באופן ישיר על הפעילות השוטפת של החברות ועל התוצאות העסקיות ובחלק מהמקרים מביא גם לשחיקה ברווחיות. בנוסף לזה כולנו עדים לטרנד הבריאות שמתרחב בשנים האחרונות, אשר מחייב את היצרנים ליצירתיות, הפחתת סוכר וגלוטן, הפחתה באחוזי שומן, החלפת רכיבי המזון במרכיבים בריאים יותר וייצור מוצרי פרימיום חלף מוצרים מפוקחים. במבט לעתיד זו תעשיה שמדברת גם על יותר פרסונליזציה, כלומר אנשים יקבלו הצעה לרכישת מוצרים התואמים את מצבם הבריאותי או גופני.

 

יעל כפיר מזר יעל כפיר מזר צילום: אוראל כהן

 

 

"על מנת להתאים את עצמה לעולם המשתנה, תעשיית המזון נדרשת בין היתר לאמץ אלמנטים של חדשנות. אלמנטים אלו כוללים אימוץ של טכנולוגיות חדשות לעולמות הייצור, הלוגיסטיקה והשיווק. טכנולוגיות חדשות יכולות להאיץ ולשפר תהליכים ומוצרים של החברה הן בהיבט שיפור המוצר וחוויית לקוח והן בהיבט של תהליכים פנים ארגוניים.

 

"אבל טכנולוגיה בעיני היא רק פן אחד של חדשנות. חדשנות היא תפיסה פנים ארגונית הוליסטית שעל הארגון לאמץ TOP DOWN בכל אחת מהמחלקות ובכל אחד מהדרגים בארגון. כל ארגון צריך, כמובן, לבנות לעצמו את ארגז הכלים המתאים עבורו.

 

"בעצם, גם אנחנו בבנקאות העסקית פועלים בעולם משתנה ונדרשים כל העת להמציא את עצמנו מחדש. לא רק הבנקאות הקמעונאית עליה אנחנו שומעים ביומיום, גם הבנקאות העסקית משתנה ועוברת לעולמות חדשים. אנחנו מוצאים עצמנו נדרשים לאמץ חדשנות בדפוסי החשיבה.

 

"היבט אחד של אותה חדשנות הוא הדיגיטל שתופס יותר ויותר מקום בחיינו. ואתם שומעים אותנו מדי פעם פונים אליכם עם עוד מוצר בנקאי חדשני ודיגיטלי. הדיגיטל מפנה זמן, אבל אנחנו בלאומי חושבים ומאמינים שעסקים עושים עם אנשים. אם נסתכל קדימה, בטווח הנראה לעין של ה- 3-5 שנים הבאות הבנקאות העסקית להערכתנו עדיין נשענת על relationship.

 

"עד כה לא ראינו אף פינטק או אפליקציה שיודעת להחליף relationship וליווי של עסקים מורכבים. אולי "הלוואה ברגע" ניתן לבצע באפליקציה, אבל זה לא נותן מענה מלא לצרכים של חברות עסקיות.

 

"אותו relationship עליו אני מדברת מחייב ודורש רמת היכרות מעמיקה איתכם הלקוחות. בתפיסה שלנו כבנקאים מעבר לתפקיד המסורתי כמממנים של השקעות שונות, בניית מרכזים לוגיסטיים וניהול חשבון, אנו שואפים להיות חלק מההצלחה שלכם וחושבים על הצעות ערך שיעזרו לכם להצליח. כל זה חלק מהתפיסה של CUSTOMER SUCCESS שהולידה את הרעיון גם לכנס הזה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x