FinTech 2018
"המהפכה הגדולה בטכנולוגיות הביטוח היא התדמית מול הציבור"
גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל ב-AIG ישראל, סיפר בכנס הפינטק של "כלכליסט" על הצעדים הגדולים שמבצע עולם הביטוח בזירת השירותים המקוונים. לדבריו, טכנולוגיות חדשות מאפשרות להנגיש שירותים ולייעל תקשורת עם הלקוח
גיל שגיב, סמנכ"ל דיגיטל ושיווק בחברת AIG ישראל, סיפר על הישגי עולם הביטוח בעידן הדיגיטלי, במסגרת כנס הפינטק של "כלכליסט", בנק לאומי ו-KPMG סומך חייקין. לדבריו, חברות הביטוח מנסות להעביר ללקוח חוויית שימוש מתקדמת, שתעמוד בשורה אחת עם זו שמתקבלת מחברות כאמזון ואיביי.
- מייסד ומנכ"ל Tipalti: החברה כבר מגלגלת 4 מיליארד דולר
- הלל רז, מייסד Bond IT: "מבחינתנו הדאטה של האג"ח היא הנפט החדש"
- חדוה בר מעריכה: תוך שנה יוקם בנק דיגיטלי חדש בישראל
"שיחת הטלפון שמוציאה חברת הביטוח ללקוח תופסת אותו ברגע הכי פחות מתאים במהלך היום", סיפר. " שיתוף הפעולה עם הסטארט-אפ הישראלי אופטימלקיו (OptimalQ) מאפשר לנו לחזות, באמצעות מודלים ואינדיקטורים, את פרק הזמן שבו ללקוח הכי נוח לקבל את שיחת הטלפון שלנו. מסננים אותנו פחות, ויחסי ההמרה שלנו השתפרו מליד למכירה. מעבר לשיפור בחוויית הלקוח, גם חוויית הנציג השתפרה והוא חווה פחות טריקות טלפון ויותר הצלחות".
שגיב סיפר כיצד נעזרת AIG בסטארט-אפ פוליוויז, שמסייע לה לייצר ללקוח תמונה מיידית של תיק הביטוח בעת הצורך: "אנחנו מציגים ללקוח מה יש ומה אין לו, איפה הוא חשוף ואיפה הוא מכוסה בכפל. אנחנו לא עושים את זה לשם שמיים, אבל אנחנו יודעים שלקוח מרוצה מוביל לאחוז נטישה נמוך יותר וזה מה שאנחנו רואים".
"מי שקנה ביטוח רכב יודע שהעברת מסמך היעדר התביעות הוא הסיפור הגדול ביותר", סיפר. "לוקח שבוע-שבועיים עד שנציג התפעול עובר על המסמך ושולח מכתב בדואר. באמצעות הטכנולוגיה שלנו, המסמך נסרק ונשלח ללקוח בתוך 90 שניות. נציגי השירות שלנו שמחים יותר כי הם מתעסקים יותר בליבת העסק ופחות בביורוקרטיה".
לדברי שגיב, המהפכה האמיתית בתחום הטכנולוגיה לשירותי הביטוח היא בשינוי התדמית מול הציבור: "זה הופך את הלקוח לגוף פרואקטיבי שיודע מה קורה. והשינוי הזה
חייב לקרות, כי הלקוח מפסיד כשהוא מקבל את הכסף אחרי קטסטרופה שלא רצה להגיע אליה, או שהוא משלם חודש אחר חודש ומפסיד כסף".
"אחד המוצרים שלחנו מתמחר ביטוח רכב באמצעות טכנולוגיה שהצלחנו לדלות, והיא יוצרת צדק ביטוחי כי נהגים טובים ישלמו פחות. החודש אנחנו משיקים מוצר נוסף שמתמרץ לקוחות להתקין רכיבים שמונעים נזקי צנרת בבית. מעבר למניעת הנזק עצמו שיכול להיות מאוד גבוה ובלתי ניתן להחזרה לעתים המערכת גם מתגמלת בהנחה, כדי להקדים תרופה למכה. בהמשך השנה נשיק מוצר בתחום הבריאות שתסייע ללקוחות לקיים אורח חיים בריא ותקבל אותם גם מבחינה כספית. למשל, בן 50 ששומר על תזונה ועושה ספורט ישלם פחות מבן 40 שרואה ליגת האלופות כל היום".