"תעשיית המזון עוברת שינויים כדי להתאים עצמה לעידן החדש"
רן גבריאל זיוון, ראש ענף חדשנות פנים והשקעות בדיגיטל, בנק לאומי, בכנס "כשאוכל וטכנולוגיה נפגשים" של כלכליסט: "הרובוטיקה נכנסת לעולם המזון - לא רק שותלת וקוצרת ומנהלת את פסי הייצור והליקוט, אלא גם מכינה את האוכל"
רן גבריאל זיוון, ראש ענף חדשנות פנים וחדשנות בלאומי דיגיטל, מאמין שמי שישרוד בתעשיה זו הם אלו שיצליחו להתאים עצמם לעידן החדש. להערכתו של זיוון העולם נמצא כיום בליבו של שינוי עצום שנע במהירות ואינו פוסח על תעשיית המזון. בדבריו בכנס "כשאוכל וטכנולוגיה נפגשים" של "כלכליסט" ובנק לאומי במתחם האירועים של Labs TLV, אמר זיוון כי "השינוי הוא כה מהיר בכל התעשיות שנדמה שמעולם לא היה כה מהיר השינוי ומצד שני כנראה בעתיד השינוי יהיה עוד יותר מהיר".
"אני מאמין שכל מהפכה דיגיטלית שלא תפגוש צרכן משתנה לא תשרת כלום", אמר זיוון. "בין הטרנדים שאנחנו מזהים כיום שמשפיעים על עולם המזון אני חושב שצריך לציין את כניסת הרובוטיקה לעולם זה אשר לא רק שותלת וקוצרת ומנהלת את פסי הייצור והליקוט, אלא גם מכינה את האוכל".
"טרנד אחר שהוא מקומם ואותו גם רואים הוא תופעת זריקת המזון. כמות עצומה של מזון נזרקת בכל שנה לצד כמות עצומה של רעבים בכל העולם. הסתירה הזו יוצרת מצב לא נורמלי שאינו מתיישב עם ההיגיון. אנחנו ראינו חברה באנגליה אשר מציעה באמצעות האפליקציה שלה לחבר בין אנשים שיש להם שאריות של מזון לאנשים שישמחו לקבל אותם וזו רק דוגמא אחת מיני רבות לדרכים להתמודד עם זריקת המזון".
"בתוך עולם המזון מצאנו ג'ונגל שבו חיות מספר סוגי חיות, אמר זיוון. "הפיל שהם השחקנים המסורתיים שצריכים להתמודד עם השינויים ומולם הכרישים שהם אמזון, פייסבוק, גוגל ואחרים שקובעים מה נאכל והיכן נאכל. הדבורים הם שחקני פודטק שיחפשו זווית קטנה וצורך צרכני שמחפש מענה וכל עקיצה מעט כואבת וכשיש הרבה כאלה לפיל מאוד לא נוח. התמנונים שמחפשים עוד מודלים עסקיים לעבוד איתם, חברות ענק כמו יונילבר שמקימה פלטפורמה למסחר מול מכולות. טיב טעם המוכרת מזון ומסעדה בסניפיה. אלה מודלים חדשים לייצור רווח".