ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת האנרגיה

שטייניץ: משנת 2030 ייאסר יבוא מכוניות בנזין ודיזל

שר האנרגיה אמר בוועידה כי מדובר בחלק מתוכנית האב של משק האנרגיה שיביא לאישור הממשלה, וכי "נחיה חיים בריאים יותר עם זיהום אוויר נמוך, והתחבורה תעבוד על גז טבעי או על מכוניות חשמליות". לדבריו, הדבר הוא פועל יוצא של אישור מתווה הגז ופיתוח שדות חדשים

ליאור גוטמן 10:0527.02.18

"תוכנית האב החדשה של משק האנרגיה, שאביא לאישור הממשלה בקרוב, תקבע שמשנת 2030 ייאסר יבוא מכוניות בעלות מנועי בנזין או דיזל". כך הבטיח הבוקר (ג') שר האנרגיה יובל שטייניץ. הדברים נאמרו במסגרת הוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה, שנערכת בתל אביב. שטייניץ הוסיף כי "אנחנו נחיה חיים בריאים יותר עם זיהום אוויר נמוך, והתחבורה תעבוד על גז טבעי או על מכוניות חשמליות, כאשר הטעינה תגיע מתחנות כוח מונעות בגז. זה מה שהולך לקרות ואני מקווה שהתעשיה המקומית תכוון עצמה למטרה הזו".

לדבריו, היכולת להמיר את התעשייה והתחבורה לגז טבעי היא פועל יוצא של אישור מתווה הגז הממשלתי ופיתוח שדות חדשים. "לפני תשעה חודשים עמדתי כאן ואמרתי שאין מצב שבמשמרת שלי כשר, הגז ימשיך להיות תקוע בקרקעית הים. והנה במשמרת שלי לווייתן ומאגרי כריש ותנין יתחילו לנוע, וגם יחל חיפוש חדש של מאגרים בים התיכון. לא ידעתי כמה קשה זה יהיה, אבל עשינו את זה וכולם מבינים היום שזה היה מהלך חיוני וזאת אחרי שנים שהמאגרים "נתקעו" בים". שימו לב מה קרה - יש הסכם עם ירדן, יש הסכם עם מצרים. זה הישג גיאופוליטי ממדרגה ראשונה. ואותי עוד האשימו באמירת שקר לשופטי בג"ץ כי אין ולא יהיה יצוא למדינות זרות, כולל חברי כנסת שונים שהאשימו אותי באי אמירת אמת", אמר.

 

 

לדברי שטייניץ, אחת ההשלכות העיקריות של מתווה הגז הממשלתי היא שלא יהיה איזון במשק הדלקים, אלא למנף את מציאת שדות הגז למצב בו מדינת ישראל תנטוש את הדלקים המסורתיים (בנזין, סולר) כדי להפוך את המשק הישראלי לנקי יותר וזאת עד שנת 2030. "הדרך לשם דורשת התנתקות מהקונספציה שצריך דלקים מסורתיים. אם אפשר לקיים אנרגיה נקייה, אז אנחנו לא בעד גיוון אלא בעד אנרגיה נקייה בלבד ובלבד שאמינות המשק לא תיפגע. קחו למשל את תחנות הכוח הפחמיות - בעבר לא הייתה ברירה אבל הפחם וזיהום האוויר שלו הורגים. לפני דו"חות המשרד להגנת הסביבה, נהרגו 2,500 איש מזיהום אוויר. בתאונות נהרגים מאות אנשים ומשקיעים שם מיליארדים כדי לצמצם את זה. ולכן אם יש לי אפשרות להפחית את הזיהום, מבחינתי זה צו השעה". שטייניץ הזכיר שב-2014 לפחות חצי מייצור החשמל התבסס על פחם. כבר היום מגיעים ל-70% בגז והתברר שאפשר לחיות על גז ואנרגיות מתחדשות. התחנות הפחמיות ישארו נצורות רק לשעת חירום", אמר.

יובל שטייניץ, שר האנרגיה יובל שטייניץ, שר האנרגיה צילום: עמית שעל

 

לדברי שטייניץ, אחת ההשלכות העיקריות של מתווה הגז הממשלתי היא שלא יהיה איזון במשק הדלקים, אלא למנף את מציאת שדות הגז למצב בו מדינת ישראל תנטוש את הדלקים המסורתיים (בנזין, סולר) כדי להפוך את המשק הישראלי לנקי יותר וזאת עד שנת 2030. "הדרך לשם דורשת התנתקות מהקונספציה שצריך דלקים מסורתיים. אם אפשר לקיים אנרגיה נקיה אז אנחנו לא בעד גיוון אלא בעד אנרגיה נקיה בלבד ובלבד שאמינות המשק לא תפגע. קחו למשל את תחנות הכוח הפחמיות - בעבר לא הייתה ברירה אבל הפחם וזיהום האוויר שלו הורגים. לפני דו"חות המשרד של הגנ"ס נהרגו 2500 איש מזיהום אוויר. בתאונות נהרגים איש ומשקיעים שם מיליארדים כדי לצמצם את זה. ולכן אם יש לי אפשרות להפחית את הזיהום מבחינתי זה צו השעה". שטייניץ הזכיר שב-2014 לפחות חצי מייצור החשמל התבסס על פחם. כבר היום מגיעים ל-70% בגז והתברר שאפשר לחיות על גז ואנרגיות מתחדשות. התחנות הפחמיות ישארו נצורות רק לשעת חירום", אמר

 

נאומו של שטייניץ הופרע על ידי מפגינים תושבי עמק חפר שמנסים לשכנע את הממשלה להזיז את אסדת לווייתן ממקום ההצבה המיועד שלה מרחק 8 ק"מ מחוף דור, אל מרחק 120 ק"מ ללב הים. "המפגינים לא יודעים על מה הם מפגינים. ב-2010 היה סיפור דומה. נקודת הכניסה של הגז ממאגר תמר נתקלה בהתנגדות והצנרת ירדה 150 ק"מ דרומה לאשדוד. זה עיכב את הגעת הגז ומי יודע כמה אנשים מתו מזיהום אוויר שמקורו בתחנות הכוח הפחמיות רק כי התושבים לא נתנו לגז להגיע. אף אחד לא יעכב אותנו שנית כמו שקרה בעבר", הזהיר. בהתייחסו לייצוא גז עתידי, אמר שהאיחוד האירופאי נתן לאחרונה 40 מיליון יורו לתכנון מערכת הולכת הגז מישראל לאיטליה ולאורך 2,000 ק"מ. לדבריו, "אם נרצה אין זו הגדה. נקשר מאגרים חדשים לחוף".

 

 

 

ומה לגבי הרפורמה בחברת החשמל? שטייניץ נשאר אופטימי ולטענתו היא תצא לדרך, למרות שרה"מ נתניהו עצר את המהלכים. "נמכור תחנות כוח וחברת החשמל תתעסק בהולכה וחלוקה. זה יפתח לתחרות את משרד האנרגיה". לסיום דבריו, הבטיח שהשנה ייצא לדרכו מכרז שני לחיפושי גז ונפט בים התיכון, עם תקווה להגיע להבנות בינלאומיות עם ממשלת לבנון על גבולות המים הכלכליים של כל מדינה, שם מותרת פעילות חיפושי גז.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x