עסקים בחברה הערבית
בעלי רשת בתי הקפה קהוואתי: "השותף שלי לעסקים היה יריבי הפוליטי באוניברסיטה"
וואטן אלקאסם, מבעלי רשת הקפה הראשונה בחברה הערבית במודל מחיר אחיד: "אנחנו נתקלים בהרבה קשיים, לא לכל הספקים יש את הראיה והחזון שלנו"
"כל יום מבקרים אלפים ברשת בתי הקפה שלנו, אני במקור איש של תקשורת ופרסום, ולא בא מתחום הקפה, לפני כשנה פנה אלי ידיד בשם חן ויסמן עם רעיון להקים רשת קפה שצומחת בחברה הערבית, וכיום אנחנו מחזיקים ב-3 סניפים ויש עוד 3 סניפים שיפתחו בקרוב. ראיתי הזדמנות מול העיניים כי האמנתי בחזון וברעיון. אי מכיר את חן 18 שנים, היינו יריבים פוליטיים באוניברסיטת חיפה, חן הפסיד את הבחירות להתאחדות הסטודנטים בגללי ושנה אחרי כשהוא רצה להפיק את יום הסטודנט, הוא היה הראשון שפנה אלי כדי שאעזור לו להפיק את האירוע, ומאז 18 שנים אנחנו שומרים על קשרי חברות", כך אמר וואטן אלקאסם, מבעלי קהוואתי, רשת הקפה הראשונה בחברה הערבית במודל מחיר אחיד. הדברים נאמרו במסגרת כנס העסקים בחברה הערבית של כלכליסט ובנק הפועלים שנערך בנצרת.
- דליה פדילה: "החלטתי לגדל דור חדש של ערבים שלא מתנצלים ולא מתקרבנים"
- "הפגיעה במשק מאי-שילוב ערבים - 40 מיליארד שקל בשנה"
- הערבים משתלבים בהייטק, אבל זה עוד לא מספיק
על המהלכים שקדמו להקמת הרשת אמר אלקאסם, "רצינו שהשם יהיה ערבי, כי קפה קפה, ארומה ורשתות אחרות יש מספיק, ושילבנו את זה עם טכנולוגיה, למשל אנחנו מפתחים פלטפורמה מיוחדת שמשלבת אירועי תרבות".
עם זאת, לדברי אלקאסם לא הכל ורוד, "אנחנו נתקלים גם בהרבה קשיים, לא לכל הספקים יש את הראיה והחזון שלנו, יש בעיות של לוגיסטיקה בחברה הערבית, אבל מצד שני אנחנו פוגשים יזמים צעירים ויש מותגים כמו גלידת שפרעם ועוד מותגים שאנחנו אוספים ושמים ברשת שלנו. אנחנו מאד חזקים ברשתות החברתיות ובקרוב נקדם אפליקציה שתפרוץ את הגבולות ותפעל גם ברמאללה ובמקומות נוספים".