ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 כנס המסים BDO TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה 2024 Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי Tech TLV 2025 הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי תחזיות 2025 Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
ועידת Mind the data גג עמוד

MIND THE DATA

"פוטנציאל הענן כה גדול, שקשה לחזות מי יוביל"

סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית במיקרוסופט ישראל אסף יעקבי לא מתרגש מהתחרות מול אמזון ועליבאבא בתחום מחשוב הענן: "היתרון שלנו הוא ליווי"

הגר רבט 08:5327.11.17

"אין היום ארגון שלא עובר טרנספורמציה דיגיטלית, לא משנה לאיזה תחום הוא שייך", אמר אסף יעקבי, סמנכ"ל החטיבה הטכנולוגית של מיקרוסופט ישראל.

בתחילת השנה העריכה חברת המחקר גרטנר כי תחום הענן הציבורי יעמוד על כ־247 מיליארד דולר ב־2017, 18% יותר מהשנה הקודמת.

אסף יעקבי, סמנכ”ל החטיבה הטכנולוגית במיקרוסופט אסף יעקבי, סמנכ”ל החטיבה הטכנולוגית במיקרוסופט צילום: רמי זרנגר

 

 

קצב הצמיחה הזה, שלא צפוי להאט יותר מדי בשנים הקרובות, מעמידה אותו במרכז התחרות בין שלוש ענקיות טכנולוגיה – AWS של אמזון, גוגל קלאוד ואז'ור (Azure) של מיקרוסופט, כאשר לאחרונה הצטרפה למירוץ גם ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא, שהחלה להציע שירותי ענן באזור שלה. "הפוטנציאל של התחום הזה עדיין כל כך גדול, שקשה להגיד מי תוביל אותו בעוד כמה שנים", אמר יעקבי.

 

אמזון, שהשיקה את תשתית הענן שלה ב־2006, היא המובילה הברורה של התחום עם שליטה ב־34% מהשוק לעומת 12% בלבד למיקרוסופט (לפי חברת המחקר Synergy), אבל כבר כמה רבעונים ברצף שמיקרוסופט מציגה צמיחה מהירה כמעט פי שניים. ויש לכך שתי סיבות עיקריות: ראשית, נאמנות לקוחות.

 

משתמשים ותיקים בתוכנות הדסקטופ של מיקרוסופט מוצאים את המעבר לאז'ור קל יותר מאשר פתיחת שירות עם ספק חדש; שנית, מיקרוסופט משקיעה מאמצים גדולים מאוד בשיווק וליווי לקוחות. חטיבת הענן שלה כוללת היום לא רק אנשים מכירות, אלא גם אלפי מתכנתים שמסייעים ללקוחות חדשים לעשות את המעבר לענן.

 

"עבור חברות מסוימות מדובר במסע לתוך הענן. צריך לדעת, להכשיר את האנשים בתוך הארגון ולייצר את המדיניות החדשה שתתאים לענן, לא תמיד מה שהורגלו אליו תקף גם בעולם של הענן". לשם כך אימצו במיקרוסופט אסטרטגיה של עבודה קרובה עם סטארט־אפים בתחום, להם הם מציעים את השימוש בכלים של החברה וחיבור לשותפים ולקוחות פוטנציאליים, ובתמורה הם מקבלים מרכזי חדשנות פוריים ברחבי העולם וגם בישראל.

 

"הערך המוסף שלנו עבורם, מעבר לטכנולוגיה, הוא הליווי שאנחנו מציעים", מסביר יעקבי. הדגש הטכנולוגי הזה הוא כנראה מה שסייע למיקרוסופט להחתים שני לקוחות עצומים בחודש האחרון – בנק אוף אמריקה וחברת האנרגיה שברון (Chevron).

 

היתרון השלישי, ואולי החשוב ביותר של מיקרוסופט בתחום הענן, הוא שלהבדיל מאמזון היא לא מגיעה מתחום הצרכנות, ושלא כמו גוגל היא לא מתפרנסת מפרסומות. ההשתלטות ההולכת ומתרחבת של אמזון על תחום הקמעונאות גורמת ללא מעט מתחרות שלה לשקול מחדש את ספק הענן שלהן. לא מפאת החשש לאחסן את נתוניהן אצל המתחרה, אלא פשוט כי הן לא מעוניינות לשלם לה.

 

אחד משיאי התחרות החריפה הזו נרשם ביוני השנה, כשרשת חנויות הכלבו וולמארט, המתחרה העיקרית של אמזון בצפון אמריקה, ביקשה מחברות הטכנולוגיה שעובדות איתה לא להשתמש בשירות הענן של אמזון. וולמארט עצמה משתמש בענן פרטי או באז'ור של מיקרוסופט.

 

"מיקרוסופט היא חברה של פלטפורמות ושירותים. תמיד נשאיר מקום לאקו־סיסטם של השותפים לפתח מוצרים שלהם וזה אחד הדברים שמבדלים אותנו", אמר יעקבי. הוא ממעט להתייחס לתחרות מול אמזון וגוגל, אבל רומז לה כשהוא אומר "נכון להיום אנחנו לא נלך ונקנה סופרמרקטים או נתחרה בחברות שמפתחות את המכוניות האוטונומיות, אלא נאפשר להן להשתמש בכוח המחשוב של הענן".

 

לדבריו, "בנקודת הזמן הזאת קשה יהיה לחברה שעכשיו נולדה להציע שירותי ענן ציבורי או להדביק אותנו. אנחנו עושים את זה לאורך עשרות שנים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x