כשלי תעשיית האדטק, או: למה אנשים מורידים חוסמי פרסומות?
מנכ"ל Glipsa, איתמר בנאדי, מסביר מדוע כשלה תעשיית הפרסום המקוון ואיזו השפעה יש לתכנים מטעים ומטרידים על המפרסם ועל הקהל. לדבריו, הפיתרון היחידי הוא פרסומות טובות יותר, שאנשים יאהבו
איתמר בנאדי, מנכ"ל Glispa Global Group של טדי שגיא, העלה בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט" את הכשלים של תעשיית האדטק, הפרסום הדיגיטלי, וחשיבותה למה שהוא מגדיר כסיכוי האחרון לשמור על האינטרנט חופשית.
- "כמו שישראל מצטיינת בסייבר, כך תצטיין גם בטכנולוגיות ספורט"
- כיצד משתלבות תעשיות מסורתיות במהפכת אינטרנט הדברים?
- מנהל בכיר בפייפאל: "ישראלים פוחדים פחות ממלחמה או פיטורין מאשר איבוד הסלולרי"
"בגיל שמונה נחשפתי בפעם ראשונה לאינטרנט והייתי המום מכל האפשרויות שיש לה להציע, אבל מה שהכי הפתיע אותי זה שכמעט הכל בחינם. בעוד כמה שנים אם לא יתבצעו שינויים – זה לא יהיה כך, ומה שהכרנו ייעלם".
לדבריו, כדי להבין את הבעיה ומדוע עוד כמה שנים לא תהיה הרשת חינמית, צריך לפרק את ההתנהלות ברשת לגופים המרכיבים אותה – מוציאים לאור, מפרסמים ומשתמשים. "הבעיה היא שמזניחים את המשתמשים במשוואה הזו. האנשים שגולשים ונגשים לצרוך את התוכן שהם רוצים עוברים חוויה מאוד קשה ולא נעימה", אמר.
"פרסומות מציקות, תוכן שלא מתאים, הצגת מטעה של תוכן, פופ-אפים ומטרדים אינטרנטיים נוספים. תראו את הזינוק בהורדות האד-בלוקים – זה מוכיח שהאדטק לא עובד נכון ובכך מסכן את עצמו. אם מתעסקים עם אנשים ופוגעים בהם הם מחזירים מלחמה, ואז המוצאים לאור יהיו בבעיה".
בנאדי, שעומד בראש גליספה המפתחת כלים המאפשרים למפרסמים להגיע למשתמשים רלוונטיים, גרס כי תוכן מקוון כפי שהתרגלנו לצרוך אותו כמוצר חינמי ופתוח עלול להשתנות באופן דרמטי בשנים הקרובות. "נטפליקס חינכו אותנו שמשלמים על סדרות, ספוטיפיי חינכו אותנו שמשלמים על מוזיקה, וול סטריט ג'ורנל חינכו אותנו שזה בסדר שיש גוף שמציע טקסט בתשלום". "אם האינטרנט תהיה בתשלום זו תהיה מכה עצומה עבור עולם הרשת, האדטק אבל לא רק - פערי המעמדות העולמיים ייעשו עצומים ורק יגדלו". הזהיר והוסיף כי תהיה זו רגרסיה חסרת תקדים במהפכת המידע.
"כשהכל יהיה במודל של מנויים האדטק יעלם, תעשיית הפרסום והמוצר שהיא מציעה לא יהיו רלוונטיים וייחשבו לאויב בעתיד בו נשלם עבור התוכן", אמר. "אבל כשהפרסומות טובות והפרסום נעשה נכון – אז אנשים לא שונאים בפרסומות אלא להיפך. בשנה האחרונה שלושת הסרטונים הכי נצפים היו פרסומות טובות. אז כשזה טוב אנשים רוצים את זה".
איך מצילים את שוק האדטק?
לדברי בנאדי, כשהוא מביט בשוק אדטק עתידי שיכול לקיים את עצמו ולא לנסר את הקרש עליו הוא עומד הוא רואה שלושה סיגמנטים עיקריים. "משחקיות, התממשקות ואינטרקטיביות הם הרכיב הראשון, לפיו תתחייב תצוגה נכונה ומעניינת שנותנת ערך ללקוח וחיבור לפעילות שלו ברשת".
השני הוא פרסום טבעי: "הופעתן של הפרסומות תצטרך להיות חלק מהחוויה, להיטמע נכון ותצורה טובה תוך קליעה לקהל היעד", אמר. "כדי לתת את התחושה שזה מתאים וחלק טבעי מחווית התוכן שלו".
לבסוף מציג בנאדי את הרכיב השלישי - וידאו: "מלבד לייצר תוכן וידאו, חשוב לשים לב כיצד מטמיעים אותו ומפעילים אותו האם באופן אוטומטי, עם סאונד או בלי והאם זה צריך להתנגן ברקע או שאכן המשתמש רוצה לצפות".
לדברי בנאדי, על תעשיית האדטק להשתנות אם ברצונה להמשיך ולהתקיים - ולכל השחקנים בתעשייה יש חובה לפעול בנושא ותמריץ הישרדותי לעשות זאת.