INSPIRE
מייסד אוטונומו: "אנחנו הברוקר של המידע לחברות הרכב האוטונומי"
אבנר כהן הציג בוועידת המובייל והדיגיטל של כלכליסט את הטכנולוגיה שפיתח הסטארט-אפ הישראלי, שמחברת בין מיליוני מכוניות לבין מאות שירותים ואפליקציות שונות
אבנר כהן, יושב ראש ומייסד אוטונומו (Otonomo), סטארט-אפ ישראלי העוסק בהיבט הדאטה שמתלווה לפיתוח הרכב האוטונומי, הציג היום (ב') בוועידת המובייל והדיגיטל של "כלכליסט", את הטכנולוגיה של אוטונומו המציעה פתרון מבוסס ענן המקשר בצורה חלקה ואמינה בין מיליוני מכוניות לבין מאות שירותים ואפליקציות. התקשרות אשר מאפשרת העברת נתונים על כלי רכב מקושרים, וכן מייצרת הזדמנויות עסקיות חדשות.
- קרין אייבשיץ-סגל מציגה: במה תשקיע אינטל בשנים הבאות?
- רני וולינגשטיין: לא כל התעשייה מבינה את מהפכת הרכב האוטונומי
- "המיתוס על פתרון יחיד שישנה את כל תעשיית הבריאות הוא לא נכון"
כהן, העומד בראש החברה המונה כיום 43 עובדים, רובם הגדול בישראל, סיפר על הבמה כי "בשנתיים האחרונות היינו עדים לשתי מהפכות - אחת זו כמובן מהפכת הרכב האוטונומי. מהפכה עצומה שמביאה איתה כמויות עצומות של דאטה שיכנס וייצא אל האוטו וממנו". לדברי המנכ"ל, "השינוי השני הוא זה שאלו שדווקא מובילים את פיתוח הרכבים האוטונומיים הן חברות הטכנולוגיה הגדולות, מהפכה שמתדלקת מכמות דאטה שנוצרה. אפשר לראות שמרכז הכובד בשוק הרכב בארצות הברית עובר מדטריוט שהייתה בירת המכוניות המיתולוגית".
עוד אמר כהן, כי "אפשר לראות כבר בימים אלו גידול בקצב מהיר ומתמיד בכמות הדאטה וההתקשרות עם כלי הרכב גם כשאלו לא אוטונומיים". הרכבים של ימינו מכילים כולם מערכות ממוחשבות, והחדשים בעלי מולטימדיה והתקשרות אל רשת האינטרנט כשיש תקשורת ומידע. "בהתחלה זה התחיל מרמת השמן ודליפות, ובהמשך הפרמטרים שנוספו היו גם התאוצה, המהירות, כמות הברקסים, מנוע, עצירה בתחנות דלק, תקר בגלגל, תחנות עצירה מועדפות, הרגלי נסיעה יומיים ועוד".
לדברי כהן, "ניתן לראות היכן אנו בוחרים לבצע עצירות או שהייה ממושכת, היכן אנחנו נוהגים לקנות, מתי יוצאים מהבית, איפה הילדים לומדים והעדפות נסיעה או צריכה, כשבהמשך לכל אלו יצטרף גם וידאו שיניב עוד מכפלת כוח מהותית למאגרי המידע. "ארבע טרה בייט ישלחו מרכב אוטונומי בשעה, מישהו צריך לטפל בהן".
הרכב משתנה ואיתו גם הדרישות שלנו ממנו, אומר מייסד אוטונומו. "זה לא רק שהאוטו יהיה נוח או חסכוני בדלק, אלא גם איזו חוויה שהנוסע יקבל בו. הדאטה שמועבר היום לא מנוצל ואנחנו מציעים פתרון באמצעות ענן ויודעים גם לנתח אותו, לקשר ולשתף אותו עם חברות צד שלישי - אפליקציות, שירות, ספקים ועוד".
כהן המשיך והסביר: "אנחנו הברוקר של המידע עבור חברות הרכב וגם אלו שיודעים להגיד להן כמה שווה מידע על תצרוכת דלק, מדדי שמן ומים, שריטות ברכב, תאונות, פנצ'רים ועוד. אנחנו מתווכים בין היצרניות לבין המעוניינים באותו דאטה, נותנים ייעוץ וטיפול במאגר עצמו. יש מגוון של אפליקציות ושירותים שמתחברים אלינו - שירותי חירום, חילוץ, ביטוח, מעסיקים בעלי ציי רכב, ניווט, תחנות דלק, מוסכים ועוד".
כשיש כל כך הרבה מידע שמועבר, כמובן שגם אלמנט האבטחה נכנס לתמונה. כהן הציג פתרונות גם עבור המלחמה בפריצות ואבטחת מאגר הדאטה העצום שייאגר באמצעות הרכבים של כולנו. "המידע של האוטו שלי יוצא ומי דואג לו ולכך שזה לא יילקח?! אנחנו יודעים לתת גם את הפתרונות האבטחתיים - איך להחזיק בו כמו גם השירות של לדעת איך לנתח אותו ולהשתמש בו ולתמכר אותו".