רני וולינגשטיין: לא כל התעשייה מבינה את מהפכת הרכב האוטונומי
מנכ"ל אוריקס ויז'ן, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית לראיית מכונה עבור כלי רכב עצמוניים, הסביר בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" על האתגרים שעומדים בפני מפתחי חיישנים למכונית האוטונומית
"המעבר למידע אוטונומי הוא אחת המהפכות הגדולות בעולם הרכב במאה השנים האחרונות" אמר רני וולינגשטיין, מנכ"ל Oryx Vision בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט".
- "המיתוס על פתרון יחיד שישנה את כל תעשיית הבריאות הוא לא נכון"
- מנכ"ל MeMed: "שימוש באנטיביוטיקה לא לצורך גורם למוות יותר מאשר סרטן"
- מנכ"ל EarlySense: "הבריאות הדיגיטלית היא הגז הטבעי הבא של ישראל"
"המעבר ממערכות שתומכות בנהג למערכות שמעבירות את האחריות לחברת המכוניות הוא מהפכני בצורה שכמעט אינה ניתנת להבנה. לא כל התעשייה מבינה את המשמעויות של זה. ממערכות שאמורות לעזור לנהג לא לפגוע בשום דבר, האחריות עוברת ליצרן הרכב. המערכות הללו צריכות לפעול באמינות גבוהה מאוד".
"כולנו מכירים סיפור מובילאיי והמהפכה שהיא מובילה לנהיגה אוטונומית, מה שנקרא ADAS. המעבר הזה לא פשוט וכולל למעשה שיפור נחשולי של מערכות הגילוי והזיהוי שמותקנות באוטו, יצרן הרכב לא ייקח על עצמו את האחרית אלא אם המערכות הללו יעבדו 99.99% מהזמן".
"הטכנולוגיה הקיימת כיום מאפשרת לבנות מערכות עזר לנהג באמצעות מצלמה וסורק לייזר, אבל מערכות סורקי הלייזר הקיימות לא מספיקות כדי להתמודד עם יכולות הגילוי בסיטואציות כמו ערפל, גשם או שמש מסנוורת. כל המערכות האלה צורכות הרבה אנרגיה שצריך לספק וצריכות גם לעבד את הנתונים. האתגרים של המערכות הללו הם סביב שלושה צירים: ביצועים, אמינות לטווח ארוך והעלות כמובן. אלה שלושה אילוצים קשים מאוד".
"כשמסתכלים היום על מערכות הלייזר אפשר לסווג אותן לפי שלושה קריטריונים: הראשון, סוג הסנסור והלייזר, מהסיליקון הפשוט לחומרים אקזוטיים. השני, איזו מערכת זו - מערכות שסורקות לעומת מערכות פלאש - סריקת המרחב לעומת פעולה של פלאש כמו של מצלמה - והפרמטר השלישי אם זה AM או FM, האחרון עדיף אך מסובך יותר".
וולינגשטיין סיפר שאוריקס נוסדה לפני 8 שנים, על ידי דוד בן בסט שפיתח טכנולוגיה חדשה לקליטת אור ע"י מיקרו-אנטנות שמאפשרות לקלוט אור בכל אורך גל וכך לפתח דור חדש של סורקי לייזר לרכב. הטכנולוגיה הזו מתבססת על אנטנות זעירות שביניהן חריץ קטן שגודלו אטומים בודדים. המערכת סורקת בבת אחת את כל הסצנה ומאפשרת לראות כך לטווח של 300 מ', דרך פלטפורמה אמינה ללא חלקים נעים.
אוריקס ויז'ן, שמפתחת טכנולוגיות LIDAR לראיית מכונה עבור מכוניות אוטונומיות, הודיעה באוגוסט האחרון על השלמת סבב גיוס שני של 50 מיליון דולר אותו הובילו הקרנות ת׳ירד פוינט ו-WRV. השתתפו בו גם קרן ההשקעות של קבוצת יוניון בהובלת ג׳ורג׳ חורש והמשקיעים הקיימים בסמר, מניב וטראקס. החברה גייסה 67 מיליון דולר בתקופה בת פחות משנתיים.