ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

ועידת לונדון

צפו: טדי שגיא משקיע מיליונים בסטארט-אפים בעשר דקות

זמן קצר לפני שוועידת כלכליסט בלונדון נפתחה רשמית הספיק איש העסקים הישראלי להשקיע מיליונים בחברות של יזמים ישראלים

עומר כביר, לונדון 11:1215.09.17

 

"נגמר לנו הזמן", קטע טדי שגיא את היזם אחרי 10 דקות של מצגת. "אבל אם אתה רוצה מיליון דולר לפי השווי של הסיד, אני בפנים". וזה לא היה המיליון האחרון שאיש העסקים הישראלי שם על השולחן באותו הערב.

 

זמן קצר לפני שוועידת כלכליסט בלונדון נפתחה רשמית, נכנסו שלושה יזמים ישראלים לחדר סגור כדי לתת פיץ' זריז לאיש העסקים הישראלי.

 

שגיא, שעשה את הונו באתר הימורים ושבשנים האחרונות החל לבצע השקעות משמעותיות בתחומי הנדל"ן (ובראשן קניית מתחם קמדן מרקט הפופולרי בלונדון) והטכנולוגיה (עם קרוסריידר הישראלית או הקמת רשת מתחמי העבודה המשותפים LABS), ידוע כמי שאוהב לחתוך במקום - לשמוע רעיון, ולקבל החלטה האם שווה לו להשקיע כסף או לא. כמה דקות איתו יכולות להיות שוות מיליונים, פשוטו כמשמעו.

 

שגיא הגיע לפגישה מלווה ביועצו הדן אורנשטיין ונכנס ישר לביזנס. לאחר אמירות שלום הדדיות, קצת לחיצות ידיים ותמונות בשביל הפרוטוקול - עבר לפגישות עם היזמים.

 

למרות שבמובנים רבים שגיא עונה על ההגדרה של איש עסקים "כריש", ברמה הפרסונלית הוא נחשב לידידותי וחייכן, נעים ובלתי-אמצעי, שמשרה אווירה נעימה ולא מלחיצה, והיזמים שנפגשו איתו הרגישו את זה היטב.

 

טדי שגיא טדי שגיא צילום: אוראל כהן

 

 

מציע ליזמים מודל עסקי

 

הראשון להציג היה גיא קלימן, סמנכ"ל שיווק ומייסד ב-examPAL. החברה מפתחת קורסים מקוונים מותאמים אישית להכנה למבחני קבלה למוסדות השכלה גבוהה, תוך שימוש בבינה מלאכותית (AI) וחכמת ההמונים. examPAL הוקמה לפני כשנתיים על ידי אורן ג'קמן, שעבד יותר מ-20 שנה בתחום ההכנות למבחנים, בין השאר כמדריך פסיכומטרי.

 

אחת הבעיות שבהן נתקל ג'קמן הייתה הקושי להתאים את חומר הלימוד ל-30 תלמידים, כאשר למעשה לכל תלמיד יש צרכים שונים. "הוא בנה מערכת שמלמדת את הסטודנט את כל שיטות הלימוד, לומדת את נקודת החוזק והחולשה שלו תוך כדי תרגול, ומתאימה את הקורס אליו ספציפית", הסביר קלימן לשגיא. "אם אני ואתה נעבור את אותו הקורס, הוא יהיה מאוד שונה".

 

הקורס הראשון שהשיקה החברה הוא קורס הכנה ל-GMAT שנדרש לצורך קבלה ללימודי מנהל עסקים, ובעוד כחודש היא עתידה להשיק קורס הכנה למבחן GRE. יותר מ-14 אלף עשו את קורס ה-GMAT מאז שנפתח ביוני 2016. הקורסים פועלים לפי מודם Freemium - הם מאפשרים לסטודנטים מכל העולם ללמוד בחינם, ומשלמים רק בעבור התרגול החכם והמותאם אישית. התשלום מתחיל מ-30 דולר ומגיע ל-800 דולר, בהתאם לסוג הקורס והיקף הלימוד.

 

בדקות הראשונות הקשיב שגיא בשקט, בפנים חתומות, עם חצי החיוך הקבוע שלו - שלא רומז שום דבר. מדי פעם הוא כתב הערה קצרה במחברת, אבל במרבית הזמן רק נתן ליזם להציג את החברה שלו. כשקטע את רצף הדברים, היה זה כדי להציע מודל עסקי מפתיע לחברה: לשמש כמייצרת לידים. "אתה יכול למכור את המשתמש ללקוחות", הסביר. "יש לך 14 אלף איש שרוצים ללמוד. זה מייצר לידים לאוניברסיטאות. אתם יכולים להיות שותפים של המוסדות, לחתום איתם ולקבל נתח מכל סטודנט שאתם מפנים אליהם".

 

קלימן ציין שהחברה כבר החלה לפעול בכיוון, ואחרי עוד כמה שאלות הבהרה על גיוסי עבר, הכנסות הווה וצפי לעתיד שגיא השתכנע. "אני בפנים", הוא סיכם.

 

"הדבר הכי טוב שקרה לחנויות"

 

טל רובינשטיין, שהקימה את Shupperz ביחד עם ציון שדה, סיפרה לשגיא שבכל פעם שהיא נוסעת לחו"ל, חברים ומכרים מבקשים ממנה לקנות לה משהו ולהביא לארץ.

 

היא ושדה הבינו שיש כאן פוטנציאל ליצור סגמנט קניות חדש, כזה שיחליף את החבר האקראי בקניין מקומי, וב-10 באוגוסט השנה השיקו את האפליקציה שלהם, שמאפשרת למשתמשים להתחבר לקניינים בחו"ל שיבחרו בשבילם פריטים ייחודיים ומעניינים - תוך ניצול מבצעים שקיימים רק בחנויות פיזיות  - וישלחו אותם אליהם.

 

האפליקציה הושקה במקביל ליום מבצעים באחד ממרכזי האאוטלט הפופולריים באזור ניו יורק. "זו היתה חוויה מטורפת, אנשים נכנסו לאפליקציה ו'פירקנו' שם את האאוטלט", סיפרה רובינשטיין. "השופריות שם הרוויחו 800 דולר של עמלות מיום עריכת שופינג. שינינו את עולם הקניות. אנחנו הדבר הכי טוב שקרה לחנויות.

 

"בניגוד לאובר או airBNB שמשבשות מודלים קיימים - אנחנו תומכים ומחזקים את הקמעונאות הפיזית. בעלי החנויות שמחו שהשופריות הגיעו אליהם ובחרו עוד ועוד פריטים לרכישה".

 

שגיא השתכנע מהר מאוד. "יש לך מיליון דולר ממני גם כן", הוא אמר אחרי שרובינשטיין ציינה שהם נמצאים בעיצומו של גיוס, "אתם לוקחים לי את הכסף". ההצעה הנוספת של שגיא היתה משמעותית אולי אף יותר: יצירת קישורים בין החברה לבין שותפים קמעונאיים אפשריים, שיסייעו לה להרחיב את פעילותה בצורה מהותית.

 

"נחבר אותך עם האנשים שלנו בלונדון"

 

היזמת האחרונה להציג היתה ליטל לשם, מייסדת וסמנכ"לית פיתוח עסקי ב-Reporty, שבין המשקיעים בה נמנה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שהשקיע בחברה מיליון וחצי דולר. "ריפורטי הוקמה לפני ארבע שנים כדי לשנות את הדרך שבה אנשים מתקשרים עם גופי הצלה וארגוני חירום", היא אמרה לשגיא.

 

"התקשורת הזו לא השתנתה מאז המצאת הטלפון. בן אדם תמיד מחייג מספר בן שלוש ספרות ומדבר עם מוקדן. מיליוני שיחות, כולן על רשת הטלפוניה. אין תקשורת IP, אין להם מושג מי מתקשר או איפה הוא נמצא, הם עיוורים לחלוטין. ריפורטי לוקחת את הסמארטפונים ומאפשרת להעביר דיווחי חירום חכמים באמצעות האפליקציה. אם לחצתי על 'מד"א', למשל, האפליקציה תעביר שידור וידאו חי, ויש גם אפשרויות צ'ט, עדכון מיקום מיידי על גבי מפה ועוד".

 

במקביל לשירותי B2G, החברה עובדת גם במודל B2B ומאפשרת לאתרים מרובי אנשים כמו אצטדיון ג'ילט במסצ'וסטס לקבל באמצעות האפליקציה דיווחים למרכזי הבקרה שלהם, או לשלב את יכולותיה באפליקציות שלהם.

 

"זה מעניין", אמר שגיא, אך הפעם לא הציע להשקיע כסף. במקום זאת, הוא הציע להיות לקוח ולשלב בריפורטי את מרכז הבקרה של קמדן מרקט, מתחם שמושך 30 מיליון מבקרים בשנה. "נחבר אותך עם האנשים שלנו כאן בלונדון", הבטיח.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x