ועידת לונדון
"פעם האקרים היו פורצים לגופים כמו ה-CIA, היום המטרה שלהם היא המידע של כולנו"
שירונה פרתם מקרוסריידר, אמרה בוועידת כלכליסט בלונדון שהפריצות אמנם מתבצעות נגד חברות, אבל המטרה שלהן היא המידע האישי של הלקוחות. "אני רוצה את החופש להגן על המידע שאני לא רוצה לחלוק"
"המידע של הלקוחות הפרטיים הוא המטרה של רוב התקפות הסייבר כיום", אמרה היום (ה') שירונה פרתם, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת "קרוסריידר" הנסחרת בבורסה של לונדון ומשקיעה בתחום הסייבר, במסגרת ועידת כלכליסט בלונדון.
- "יזמים ישראלים בתחום הספורט-טק צריכים לדעת מה הם רוצים לשנות ולחדש"
- יפעת אורון: "מה נעשה אם אמזון תרצה שיהיה לה מטבע משלה"
- "לאבס" מתכננת לפתוח חלל עבודה במגדל עזריאלי שרונה
"בדרך כלל כשאנחנו מדברים על סייבר אנחנו מדברים על התקפות כנגד חברות, ואכן רק בחודשים האחרונים ראינו עשרות דוגמאות לזה, כמו הפריצה ל-HBO", אמרה פרתם. "לפני 10 שנים כששמענו על התקפות האקרים זה היה בהקשר של ריגול ופריצה למקומות כמו ה-CIA למשל, היום רוב ההתקפות האלה הן נגד המידע שלנו כלקוחות, הן מתבצעות נגד חברות אבל המטרה שלהן היא המידע שלנו".
פרתם אמרה כי יש כמה אזורים בהם הלקוחות חשופים לפריצת האקרים. מלבד המחשבים שמכילים את המידע האישי, גם להתנהגות ולשמירה על זהירות יש השפעה על רמת החשיפה לסכנה. "כל המכשירים החכמים שמקיפים אותנו מחוברים לוויי פיי שקל מאוד לפרוץ אליו. בניסוי שעשינו נתנו להאקר לפרוץ לבית חכם, ומהפריצה הזו הוא שאב מידע כמו מתי זמני ההגעה של בעלי הבית וההרגלים הכי מינוריים שלהם".
פרתם התייחסה לפסיקה של בית משפט בארה"ב לפני שבועיים, שהורה לאתר שאירגן הפגנה נגד טראמפ להעביר את כל המידע של המשתמשים שנרשמו להפגנה. "תחשבו על כל האתרים הקטנים הללו, שאין להם את הכוחות והאמצעים להילחם בבקשות כאלה שמגיעות מצד הממשלה שלהם".
עוד אמרה פרתם ששימוש במידע אישי של הלקוחות נעשה גם בתחום הפרסום, "ידעתם שאם אתם משתמשים באייפון יכול להיות שאתם מקבלים מחירים גבוהים יותר מאלה של משתמשי אנדרואיד, או שלקוחות בלונדון מקבלים הצעות מחיר גבוהות יותר מלקוחות במנצ'סטר?" שאלה.
פרתם הזהירה שהמקרה שבו הלקוחות הכי חשופים הוא בזמן שהם מתחברים לרשת אלחוטית ציבורית. "האקר מתחיל יכול ללמוד ב-10 דקות איך לפרוץ לרשת וויי פיי ציבורית בכל סטארבקס. מי מגן עלינו? אנחנו מבינים היום שלממשלה אין את היכולות או את הרצון להגן עלינו. אז זה תלוי בנו לעשות את זה, והיום הרבה מהטכנולוגיות שהיו זמינות רק לארגונים זמינות גם לצרכן הפרטי. יש מאות מקומות בהם אנחנו יכולים לשתף מידע עם מיליוני אנשים, אני רוצה את החופש להגן על המידע שאני לא רוצה לחלוק".