The Big e
קניות ברשת? זה לא מספיק; יש צורך בדיגיטציה של העולם האמיתי
כך סבורה מאיה כספי, מייסדת Julbox, שמאפשרת לגולשים לעצב תכשיטים ולמכור אותם ברשת. היא הסבירה בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט" כיצד יכולה החוויה הטכנולוגית להגיע גם לחנות הפיזית ולשדרג מהותית את הרכישה
"אם העולם התחיל ממכירת מוצרים במרחב הפיזי והתקדם למכירת מוצרים במרחב הווירטואלי, היום זה לא מספיק. ה-e-Commerce מחייב אותנו לספק חוויות דיגיטליות ולא רק מוצרים למכירה", כך אמרה מאיה כספי, מייסדת Julbox, בוועידת e-Commerce של "כלכליסט".
- יוסי ויניצקי: "הבנקאות מתאימה את עצמה לתכתיבים שעוצבו בעולם ה-e-Commerce"
- גבי רוטר: "פתיחת קניונים וירטואלים מצד עזריאלי וביג היא קניבליזציה עצמית"
- "אנחנו בישראל יוצרים תעשייה שלמה שמניעה את עולם הסחר העולמי"
כספי, בוגרת המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, פיתחה פלטפורמה לעיצוב ומכירת תכשיטים וקבלתם עד הבית במחיר ממוצע של 30 דולר. היא מאמינה שעתיד הסחר המקוון תלוי ביצירת חווית יצירה ולא רק חווית צריכה.
"הענקת חוויה דיגיטלית זה מה שהנחה אותנו לאפשר לכל אחת להפוך למעצבת תכשיטים בקלות ובפשטות, בזכות ממשק אונליין אינטואיטיבי. אנו יודעים לספק ללקוחות תכשיט יחיד ומיוחד שהן עיצבו. אנו רוצים להפוך צרכניות ליוצרות ומיוצרות למוכרות. יצרנו מציאות בה נערות צעירות מכל העולם מוכרות מוצרים שלא ייצרו בעצמן אלא עיצבו אונליין, ולקוחות שיודעות שהן קונות מנערה רגילה ולא מעצבת כי הן מעדיפות לקנות תכשיט עם סיפור מאשר לקנות תכשיט רגיל".
בעוד יזמים רבים מתמקדים בביסוס חנות דיגיטלית, כספי סיפרה על השקה עתידית של חנות: "ניקח את הידע והטכנולוגיות מהאתר ונביא אותו לקניון. אנו מקימים חברה-בת שתאפשר לנשים להיכנס לקניון ולצאת עם תכשיט שלא היה קיים קודם לכן, שהן עיצבו בזמן אמת, שיוצר מול עיניהן ושנארז עבורן בחנות".
הדואליות בין המרחב הוירטואלי למרחב הפיזי דורשת מהמוכרים לפתח גישת מכירות חדשה בעיני כספי ושילוב בין העולם הישן לחדש. "העתיד עומד לקחת את זה צעד אחד קדימה או אחורה תלוי אך מסתכלים. אני מאמינה שהחובה של המוכרים היא לא רק לספק חוויה דיגיטלית במרחב הווירטואלי אלא חוויה דיגיטלית משלימה במרחב הפיזי. יש הרבה דרכים ליצור חוויות בעולם הפיזי וכשאני כלקוחה אכנס לחנות של קסטרו או סופר פארם אני ארצה יותר מלראות מראות חכמות, להשתמש באייפון כדי להתנסות בכל גווני הליפסטיק ושהמרשמים שלי ייכנסו לי בסוף החנות, אחרת באותה מידה אוכל להזמין באינטרנט. החנות צריכה לספק חוויה שלא קיימת באינטרנט. זה העתיד בו הצרכן מחפש חוויות דיגיטליות בעולם הפיזי".