ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן כנס האנרגיה Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות גיימינג 2024 PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup בטיחות במקומות עבודה +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024

The Big e

גבי רוטר: "פתיחת קניונים וירטואלים מצד עזריאלי וביג היא קניבליזציה עצמית"

רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו בוועידת e-Commerce של כלכליסט: "כשמתמודדים עם קניות בחו"ל, אנחנו צריכים לתת הצעת ערך טובה יותר". ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט: "החיבור בין האונליין לאופליין הוא מזמן מתבקש, ומותגים שחששו מה האונליין יעשה להם בסוף שילשו את היקף המכירות"

נטע-לי בינשטוק 14:0405.06.17

"אני לא מבין את האסטרטגיה של עזריאלי וביג בפתיחת קניונים וירטואלים של מותגים, אני יכול למכור לבד. זה מאוד מוזר, הם עושים קניבלזציה עצמית", כך אמר גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, בפאנל "קמעונאיות, האון ליין עושה קניבליזציה לרשתות", בוועידת e-Commerce של כלכליסט. הפאנל עסק במתח בין העולם החדש לישן, בין החנויות הפיזיות לאלה המקוונות. גם הקמעונאיות הישראליות מתמודדות עם זה – קסטרו כבר שחקנית פעילה בעולם ה-e-Commerce, ורק אתמול רשת סופר פארם השיקה אתר מקוון. מנחת הפאנל, כתבת כלכליסט אורנה יפת שאלה את מנכ"ל סופר פארם, ניצן לביא, למה דווקא עכשיו.

 

לביא: "בשנת 2000 כבר היינו מוכנים עם אתר ושמרנו אותו כי חשבנו שהתנאים לא בשלו. 17 שנה אחרי החלטנו שהגיע הזמן. בשנים האחרונות עשינו המון פעילויות דיגטליות מסיביות והבנו שהגיעה העת. פרויקט כזה הוא לא של יום או יומיים, תהליך ארוך, לפחות טכנית מרגע החתימה עם חברת SAP – עברו שנתיים עד שהאתר מוכן לעלות לאוויר". לגבי המודל של איסוף מהסניף, אמר לביא: "אני חושב שהאתגר הכי גדול של כל קמעונאי שנכנס לסחר מקוון הוא המייל האחרון (last mile)– בסוף צריך להרוויח כסף. אנחנו מסתכלים על העולם, ואנחנו נאפשר ללקוח לקבל את מה שנוח לו – אם זה עד הבית ואם זה בסניף. אנחנו רואים את פעילות העדשות באתר כדוגמה - למעלה מעשרה אחוז בעדשות סופר פארם נמכרות באונליין".

 

במענה לשאלה האם הפעילות באתר היא הפסדית, ענה רוטר: "לא, אני חושב שכשאנחנו מתמודדים עם קניות בחו"ל, צריכים לתת הצעת ערך טובה יותר. ההצעה שלנו טובה יותר, למרות שעדיין לא רואים את זה, אבל נותנים שילוח עד הבית בחינם, שירות לקוחות בעברית, החזרת המוצר לסניף הקרוב אליך. התנאים הם טובים, אנחנו מספקים את המוצר תוך שלושה ימים, לרוב תוך יום. אני חושב שאנחנו צריכים להשקיע ב-e-Commerce. גם בחנות חדשה אנחנו לא תמיד מרוויחים. ה-e-Commerce זה זרוע העתיד, וחברה כמו שלנו חייבת להיות שם". על התחרות מול ענקיות כמו אסוס ונקסט, אמר רוטר: "אנחנו נמצאים היום בכשל שוק. האפשרות שלקוחות מהארץ יקנו בחו"ל בפטור ממע"מ עד 75 דולר, אני אומר: בואו תורידו את המע"מ בחנויות גם עד 75 דולר. יש פה כשל שוק רגולוטרי. אנחנו נמצאים במציאות שאין אבטלה, אבל זה עלול לגרום לפגיעה קשה במגזר העסקי".

 

ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, אמר: "רוצה לפרגן לקסטרו כמותג מוביל באונליין. אני חושב שלהגיד האם e-Commerce הוא רווחי זו לא גישה נכונה לאורך זמן. החיבור בין האונליין לאופליין הוא מזמן מתבקש, ומותגים שחששו מה האונליין יעשה להם בסוף שילשו את היקף המכירות. שילוב נכון יוצר מותג חזק ופעילות חזקה. אחרי חשמל ואלקטרוניקה, מה שמניע את הצמיחה של האונליין זה אופנה. זה מראה את הפוטנציאל". לגבי ביטול עסקאות בקניות האונליין, אמר וקסלר: "אנחנו עובדים לפי החוק. מתי שצריך לבטל עסקה, אנחנו מבטלים. אני חושב שעסקים שנכנסים לאונליין בדרך הנכונה יוצאים בשכרם".

 

משתתפי הפאנל משתתפי הפאנל צילום: צביקה טישלר

 

 

רענן כהן מייסד משותף ומנכ"ל bringg, אמר: "אנחנו כחברת טכנולוגיה שמאפשרת ללקוחות בעולם יכולות שילוח מתקדמות, רואים כמה דברים: כשאמזון נכנסת לשוק, קורה קסם. פתאום משלוח שהגיע תוך יומיים או שלושה, מגיע תוך יום. בארץ יש התקדמות, אבל עדיין ה-e-Commerce מפגר. הסיבה היחידה היא שהוא יכול, כי עוד אין אמזון. אבל זה ישתנה, השיפורים שאנחנו עושים פה הם עדיין לא מספיקים. הקסם שעשתה אמזון יש לנו שני מימדים: חווית קנייה וטכנולוגיה שיודעת בריל טיים לעדכן ולשווק. עכשיו ריטליירים מחפשים דרכים לשלב טכנולוגיה שתתן להם את אותן אפשרויות".

 

גלית רוטשטיין, מנהלת משותפת דלויט דיגיטל, הוסיפה נקודת מבט עולמית: "ברמה הגלובלית, אם המגמה של החודשים הראשונים תמשיך, 2017 תהיה השנה שבה נסגרו הכי הרבה חנויות פיזיות. מצד שני לא מעט רשתות גם פותחות חנויות. החנויות הפיזיות ממש משלימות את החוויה באונליין – זה הקסם, לאפשר לצרכן חוויה מתמשכת הוליסטית. לאפשר לו את מה שהוא צריך באופליין, ומה שהוא רוצה באונליין. דוגמה טובה לכך היא חברת בונו בוז (Bono bos) – מידות גדולות בשוק האמריקאי. עד היום עבדה רק באינטרנט ואפשרה להזמין מסקאלה של מידות. היא זיהתה בעיה אצל הלקוחות – להבין איזו מידה הם. אז הם פתחו חנויות פיזיות שמיועדות להבנה של איזו מידה הלקוחות, והלקוחות מקבלים עדיין את הבגדים הביתה. שם טמון האתגר המרכזי של הקמעונאים - לפתור לצרכן בעיה בכל אחד מהמרחבים, ושם מרבית העשייה שלנו".

 

 

גלית רוטשטיין גלית רוטשטיין צילום: צביקה טישלר

 

וקסלר: "אני חושב שנראה הרבה קונספטים מעניינים שיכולים לשלב אונליין ואופליין". לביא: "אני חושב שבמתח בין קמעונאי לבעלי קניון יש סוג של שיווי משקל חדש. לסופר פארם יש מיליון מבקרים באתר בלי המכירות, באפליקציה חצי מיליון משתמשים פעילים. שופרסל עושה פעילות מאוד יפה באינטרנט. בסוף כל רשתות המזון בישראל- 70 אחוז מהפריטים שלהם נמכרים גם בסופר פארם ואנחנו מתמודדים. סופר פארם מציעה שירות של קבלת המוצרים תוך שלוש שעות. לקוח שירצה יוכל לשלם על זה, ואם לא, יקבל את זה תוך 24 שעות בחינם – בבית או בסניף. השילובים לדעתי ימצאו את הקו הדק בין החיבור הפיזי לדיגיטלי". לביא הוסיף: "אתר האינטרנט מגדיל את כמות הפריטים. אני חושב שהאתגר שלי הוא להמשיך להעניק חוויה ייחודית בסניף, וקמעונאי שלא יעשה את זה - יאבד את עצמו. זה המודל שבסופו של דבר יעבוד לאורך זמן".

 

כהן הסכים איתו והוסיף: "גם אמזון מאפשרת ספקטרום רחב של אפשרויות שילוח, בתשלום שונה. היא נותנת את כל האפשרויות – הביתה או לקניון מסוים. עם התקדמות הטכנולוגיה יהיה אפשר לתת את מה שהיום נחשב פרימיום כחלק מהמחיר".

 

לגבי השאלה איזה מוצרים לא יימכרו באונליין לעולם, ענתה רוטשטיין: "לכאורה כמעט כל מוצר יכול להימכר. ישנם אולי מוצרים שלקוח לא ירצה לקנות בלי להרגיש או למדוד, למשל משקפיים. אבל יש חברות שמנפצות את האמירה הזאת, אנחנו רואים שגם זה כבר לא נכון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x