פרדוקס הסחר המקוון: איך מגדילים מכירות בלי לשרוף תקציב?
גיא שמחון, מייסד חברת הפרסום Ocean, הסביר בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט" כיצד מייעל קידום מכירות ממוקד את היקף העסקאות ברשת. לדבריו, המגע הישיר עם הצרכן עשוי להשתלם לא פחות מקמפיין קלאסי
"עד היום לימדו אותנו על מסחר בו אנחנו נקנה בכמה שנרצה ונמכור בכמה שנוכל, גבוה בכל הניתן", אמר גיא שמחון, מייסד חברת הפרסום Ocean, בוועידת ה-e-Commerce של "כלכליסט".
- יוסי ויניצקי: "הבנקאות מתאימה את עצמה לתכתיבים שעוצבו בעולם ה-e-Commerce"
- גבי רוטר: "פתיחת קניונים וירטואלים מצד עזריאלי וביג היא קניבליזציה עצמית"
- "אנחנו בישראל יוצרים תעשייה שלמה שמניעה את עולם הסחר העולמי"
"בעולם המדיה מה שקרה הוא שמי שעשה מדיה טוב זה מי שקנה הכי בזול", אמר. "מנהלי מדיה היו צריכים לצמצם את הקהל ל'רחב ביותר האפשרי' ולקוות שמשהו יקרה ונמכור. היום העולם השתנה והעולם הדיגיטלי מאפשר לעשות יותר. עלויות הרכשת לקוח נמוכות ומצד שני אני רוצים להגדיל מכירות", הסביר.
על פי שמחון, ניתן ליישב את הסתירה בטקטיקת הגדלת המכירות ומיקוד הפרסום. "אנחנו לא בארה"ב ואם שם אני יכול למצוא ולאתר עוד קהלים בתקציב נתון ועדיין לגדול כי יש שם 290 מיליון משתמשים, בישראל יש לנו רק כ-6 מיליון ורוב הזמן גם חצי מזה. לכן ככל שאתמקד באופטימיזציה במדיה והורדת עלויות גיוס לקוח חדש בהכרח בסופו של דבר אביא להקטנת מכירות", הסביר. "ולכן, יש להסתכל לא רק על כמה לקוח ממוצע קנה בתוך האתר, אלא להרחיב את המעגלים וגם לשמור על עלויות זולות ככל הניתן. בשביל זה אני צריך להפסיק עם 'מסננים' ולעבור לשיטת מסעות צרכנים. אנו יכולים להוסיף נקודות מגע במסע צרכן ולייצר עוד תקשורת עם קהל היעד שלנו ואפילו בזול".
"את כל נקודת המגע אתמחר ואראה איך אני מגדיל מכירות ואשמור על עלויות בצורה מבוקרת. המטרה היא לתת יעדים לכל מעגל, לבדוק כמה אני יכול להוציא ולהגדיל את הערך שאני מעוניין בו. היעדים יאפשרו לנו להגדיל מכירות ביחס ללקוחות קיימים מבלי לבזבז כסף חדש במדיה".