ועידות ניו יורק 2022 ועידת ישראל-יוון לונדון 2023 ניו יורק 2024 כלכלה ירוקה כנס מיליון להייטק Power in Diversity הוועידה הלאומית לאנרגיה פינטק 2022 עתיד הרפואה ועידת הנדל"ן 2021 פינטק 2023 TECH TLV שבוע הסטארטאפים 2023 HealthTech משפיעות על הכלכלה The next big thing כנס כלכלת הקנאביס ועידת האנרגיה 2022 פינטק דיסקונט פריפריה טק חדשנות באשראי שבוע הסטארטאפים 2024 Banking AI Mentor Class מקומי.קום 2024 פורום היוניקורנס 2022 ארכיון הוועידות The Hi-Tech Effect Meet&Tech ועידה לאומית לתשתיות אי-קומרס 2021 Agrifood Tech כנס הגיוון הכלכלית הלאומית 23 כנס יזמים ותעשיינים פורום היוניקורנס שבוע הסטארטאפים 22 כנס האיקומרס IPM SUMMIT Expanding Horizons FoodTech2023 שוק ההון 2024 AISRAEL 2024 כנס התחדשות עירונית Israeli Climate Awards המוח האוטיסטי איקומרס 2022 השקעות גלובליות כנס הענן והדאטה שוק ההון 22 TechTLV2022 Innovation Cocktail Work after Work הפורום הכלכלי ערבי כנס ביטחון המזון מיאמי 2024 ניו יורק 2021 כנס השירות 2022 גיימינג 2022 טוקיו 2023 כנס אחריות סביבתית כלכלת הנדל"ן Roadshow Event כנס סייבר 2022 ClimateTech תחזיות 2024 מובילות את ישראל שבוע החדשנות 2022 גיימינג 2023 אקדמיה שעובדת כנס מוסדיים FOODTECH 2022 GeoInt360 שבוע החדשנות Tech@Work לוגיסטיטק Open Banking שש אחרי המלחמה כנס בילינסון לחדשנות טק עצמאות PropTech ecommerce 360 Tech on the Beach ועידת החוסן הישראלי הייטק 2022 כנס המטרו 2023 ועידת האנרגיה 2021 צמיחה בעולמות האשראי RoadShow Event 23 כנס AI לונדון 2024 ביטחון אנרגטי Let's Talk Cyber כנס כלכלת המחר הכלכלית הלאומית 22 נגישות בטוחה Early on the spot משלחת העסקים לפריז TechTLV2024 הכלכלית הלאומית 24 Future of Higher Education לונדון 2022 Work Tech השקעות בראי גלובלי כנס הצמיחה שוק ההון 2023 מפתחים בחזית 2023 +Startup +Startup Let's Talk Fintech ליברליות אונליין ניהול פיננסי השקעות ופיננסים כנס החלל 2024
גג עמוד ועידת הצפון 2017

ועידת הצפון

ישראל כץ: "אם אגד ודן ימשיכו להתנהג כמו דינוזאורים הן ייכחדו"

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר את הדברים בוועידה לעסקים וצמיחה בצפון בהתייחסו לרפורמת התחבורה הציבורית. לדבריו, "הפרויקטים המרכזיים בגליל ובצפון קורים; הישראלי יסע מעמיעד עד באר שבע ללא רמזורים"

תומר הדר 13:3428.03.17

 

 

"אני שמונה שנים בתחום התחבורה. אני חייב לומר שרוב תכניותי בוצעו, לא רבים האמינו, אך אנו יודעים לאן הולך התקציב", כך ציין שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ במהלך הוועידה לעסקים וצמיחה בצפון. לדברי כץ: "הפרויקטים המרכזיים בגליל וצפון קורים. השלמנו את המטרונית. רכבת העמק עובדת למרות כל ההסברים שקיבלתי שהיא לא תשתלם. כביש שש יוארך צפונה יותר ויותר. זרועו מגיעה עד לעמיעד וכעת אנו מחברים אותו למנהרות יוקנעם, בהשקעה של מיליארדים מתוך הסתכלות חברתית. הישראלי ייסע מעמיעד עד באר שבע ללא רמזורים. את כל הכבישים האדומים בצפון אנו נגדיל, נשדרג, נסלול. האזור הצפוני דורש חיבור של כבישים. נתיבי ישראל קיבלה בשבוע שעבר 40 מיליון שקלים כדי לתכנן רכבת מכרמיאל לקריית שמונה. גם טבריה תחובר".

 

לדברי כץ: "גם נושא התעופה בטיפול. רמת דויד כמובן, שם יוקם שדה. טיסות לצפון הן מצרך שמצוי בחסר. צבא ההגנה לישראל מוכן לצמצם את הטיסות הצבאיות -וברמת דויד יוקם השדה הבינלאומי גליל. אנו נצמצם רעשים והשדה יהיה מנוף אדיר. יהיו כבישים. רכבות. נמל חדש בחיפה. שדה תעופה מחודש בחיפה. כך הגליל יהיה במקום שעליו להיות", מסביר כץ. "תהיה גם רכבת קלה מנצרת עילית לחיפה בהשקעה של שבעה מיליארד שקלים מתוקצבים. זהו עוגן משמעותי. בהחלט ניתן לשכנע כך אנשים לעבור לצפון, לשכנע עסקים לפתוח בצפון".

 

שר התחבורה ישראל כץ בשיחה אחד על אחד עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן שר התחבורה ישראל כץ בשיחה אחד על אחד עם כתב כלכליסט ליאור גוטמן צילום: עמית שעל

 

עוד הוסיף כץ: "בנושא השביתות, מנענו שביתות ברכבת. מנענו שביתות בנמלים. וזה עבד. בסופו של דבר הרכבת פועלת היטב. הרכבת קולטת עובדים. בנמלים בישראל יש שני נמלים חדשים בבנייה בהשקעה של 10 מיליארד שקלים של חברות בינלאומיות. תוצרת זרה רבה תגיע. פעילות כלכלית תתחולל, סחורות ישונעו דרך הארץ. חשוב לי להדגיש שעובדים בנמלים הישנים לא ינכסו לנמלים החדשים. אם הם רוצים לראות את הנמלים החדשי שייקנו משקפת. ואנו גם משקיעים בנמלים הישנים. המבחן של רפורמות הוא האם הן עובדות. רפורמת הנמלים מחזקת את הנמלים הקיימים. הם לא יפטרו עובדים כי פעילותם תתרחב, כמו שהיה עם שמיים פתוחים".

 

עוד הוסיף כץ: "לא חסרות ערים שצריך לעבות ולהגדיל. יש להבין שמהפכת התחבורה הציבורית היא עמוקה. חיבורי רכבות עם אוטובוסים. חצי מהתחבורה הציבורית היא בתחרות. הבעיה בגוש דן היא אגד ודן, החברות האלה צריכות לקבוע תאריך יעד שהן יהיו חלק מן התחרות. אמרנו להן שאם הן יהיו דינוזאורים, הן ייכחדו. אני חושב שהן יכולות להשתלב בשינוי. אני רוצה מהן רמת שרות טובה ותחרות. הן רוצות חוסן פיננסי. מבחינתי הגענו לנקודה בעייתית. הן רצו לשבות. לפגוע במיליון וחצי איש. הם יכולים או ללכת איתי לארץ מובטחת שתחזק אותן, או שאני אטפל בהן כפי שטיפלתי במקומות אחרים".

 

לדברי כץ: "אני מעריך את אגד, הם אנשים טובים, אך אין רפורמה שאינה כוללת לחץ פוליטי. זהו מבחן. אני חייב לעזור למדינה. לאזרחי המדינה".

 

עוד הוסיף כץ: "אני לא רואה שום סתירה בין רכב חדש לתחבורה ציבורית. צריך להוריד מסים. צריך ליזום מסלול הורדת מסים ובסוף גם להגיע לרכב אוטונומי. ראשה של מדינת ישראל בהיבט הבטחוני נמצא בצפון. ואני צופה שיהיה גם עימות אפשרי בצפון. דרוש בצפון קטר מוביל".

 

בסיכום דבריו התייחס כץ לנושא הקדמת הבחירות: "אני מניח שלא צריך בחירות. יש הרבה ויכוחים, אך הם לא סיבה לבחירות. איננו חוששים מבחירות. איני חושב שיש להקדים בחירות כדי לעמוד בפני אתגרים בטחוניים וכדי לעמוד בפני עשיה כלכלית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x