פודקאסט כלכליסט
המחסור בפלייסטיישן 5 יימשך, אבל האם סוני מצאה אסטרטגיה מנצחת?
סוני עידכנה לגבי ההשלכות של משבר השבבים העולמי על ייצור קונסולת המשחקים שלה, כשהיא כבר בתחרות קשה מול מיקרוסופט. פודקאסט גיימריסט בוחן את שיתופי הפעולה החדשים של החברה
- סוני רוכשת נתח בעלות בדיסקורד, שתעבור "אינטגרציה" עם הפלייסטיישן
- חדשות הקונסולות: לסוני יש 7.8 מיליון סיבות לחגוג, וגם למיקרוסופט לא חסר
- סוני נסוגה מההחלטה להפסיק למכור משחקים לקונסולות העבר שלה
אף שסוני נכנסת לסיבוב הזה לאחר שניצחה את "מלחמת הקונסולות" של הדור הקודם בנוקאאוט מצלצל, יש סיבות להעלות סימני שאלה לגבי מה שצפוי לה בדור הנוכחי. היא לא יכולה להשיב לאסטרטגיה החדשה של מיקרוסופט – לשפוך מיליוני דולרים על גבי מיליוני דולרים לתוך שירות Game Pass האטרקטיבי, המציע גישה חופשית לספריית משחקים הולכת וגדולה בעבור דמי מנוי חודשיים.
עם פרסום הדו"חות הרבעוניים שלה לפני כשבועיים, סוני הודיעה רשמית את מה שהיה ברור למי שעקב אחריה: האסטרטגיה שלה לדור הזה היא "עוד מאותו דבר" - דגש רב על כותרים בלעדיים עתירי הייפ שישאירו את הקהל שלה נאמן ומרוצה ואף ירכשו לה מעריצים נוספים. אבל האם היתרון התקציבי של מיקרוסופט, שמסוגלת לשפוך לתוך הקונסולה הרבה יותר כסף מאשר סוני, יגרום לסוני להיראות כמו אנדרדוג, לראשונה בתולדות הפלייסטיישן?
בינתיים, סוני מסרבת למצמץ ראשונה ובונה שותפויות עסקיות מעניינות, למשל עם השקעה מאסיבית באפיק גיימס ועם השקעה משמעותית בדיסקורד, שנחתמה זמן קצר לאחר שמיקרוסופט ניסתה ללא הצלחה לרכוש את דיסקורד תמורת 10 מיליארד דולר. סוני, לעומת זאת, בנתה שותפות - עם פחות שליטה, אבל גם הרבה יותר בזול. עוד נותר לראות מה בדיוק סוני הולכת להוציא מהעסקה הזאת, אבל עצם החתימה עליה כבר מראה שבתעשייה הזאת תקציב הוא לא הכל ולא כל בעיה אפשר לפתור בכך שזורקים עליה כסף.
עמית קלינג והמנחה האורח עירד עצמון-שמאייר, שניהם שחקני פלייסטיישן ותיקים, נפגשים באולפן גיימריסט על מנת לנסות להבין האם האסטרטגיה הישנה של סוני יכולה להמשיך להוביל אותה לניצחון גם בזמנים חדשים – וגם האם עדיין נכון לחשוב על מלחמת הקונסולות במונחים של ניצחון (או, אם ללכת עם רוח האקטואליה, "הכרעה").