$
בורסת ת"א

נייר חדרה: הרווח הנקי זינק פי 4, "צלחנו את משבר הקורונה"

ההזמנות באינטרנט הגבירו את הביקוש לקרטונים וסייעו לחברה לשפר את הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון של 2021; ההנהלה חילקה דיבידנד זה הרבעון השני ברציפות; מנכ"ל החברה גדי קוניא בראיון לכלכליסט: "הצריכה דרך האונליין זינקה ב-41%, ואנחנו סבורים שיש כאן הרבה טרנדים שאיתנו כאן כדי להישאר"

חזי שטרנליכט 17:0905.05.21

משבר הקורונה הוביל את מניית נייר חדרה לשפל של 5 שנים, אך נראה שמתחילת 2021 מתחילים עסקי החברה לחזור לשגרה, במיוחד בכל הנוגע למחירי הנייר לקרטון.

 

מצד שני, הביקושים לניירות כתיבה והדפסה נפגעו עקב התגברות העבודה מהבית. אך עבור נייר חדרה, לא מדובר בחדשות רעות בהכרח משום שמדובר בנתח פעילות עם רווחיות פחותה מייצור הקרטון. נייר חדרה מתמקדת כיום בייצור נייר לקרטון.

 

החברה הכפילה את הרווח הנקי ב-4 ברבעון הראשון ל-8 מיליון שקל, בעיקר הודות למהלכי קיצוץ שביצעה ההנהלה בהוצאות התפעול של החברה. זהו הרבעון השני ברציפות שהיא מחלקת דיבידינדים, הפעם בשווי כולל של 10 מיליון שקל, זאת לאחר שבשנת הקורונה חדלה מלעשות זאת.

 

"ככל שכל מכונה שלנו מוכרת טוב יותר, אנחנו עושים טוב יותר. כמו כן, ייצרנו בעלויות נמוכות יותר לטון ברבעון הראשון, וקיבלנו רוח גב טובה לביקוש עולמי גואה לכל מוצרי הקרטון", כך מסכם מנכ"ל נייר חדרה, גדי קוניא את שלושת החודשים הראשונים של השנה בשיחה עם כלכליסט.

 

לדברי קוניא, "הכלכלה המעגלית שלנו היא אינטגרטיביות. כלומר את הנייר אנחנו מקבלים מחברת המחזור אמניר, שנמכרים למפעל הנייר ובסוף מיוצר ונמכר לכרמל. הכל נשאר בבית ובסוף אנחנו מוציאים ללקוח את התוצר הסופי. עשינו רבעון טוב וצלחנו את משבר הקורונה בצורה טובה".

 

אין חשש שעם דעיכת מגיפת הקורונה ירד שוב הביקוש גם לקרטונים? "מה שרואים כרגע ברבעון הראשון של 2021, זה שהביקושים חזקים וטובים. במדינה כמו בישראל, כשיוצאים מהקורונה, הציבור לא לגמרי יוצא ממנה. אנחנו עדיין לא טסים לחו"ל, וכן ממשיכים לצרוך הרבה מאוד. לכן אנחנו רואים את הביקושים ממשיכים לעלות בישראל ובעולם. הצריכה דרך האונליין זינקה ב-41% ואנחנו סבורים שיש כאן הרבה טרנדים שאיתנו כאן כדי להישאר".

 

ההכנסות של נייר חדרה ירדו ברבעון הראשון ב-9.8% והסתכמו ב-383 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת למגזר ניירות כתיבה והדפסה ולמגזר שיווק צורכי משרד שהביקוש למוצריהם נפגע משמעותית עקב משבר הקורונה. הביקוש למוצרי שרשרת הערך, שנותר איתן ולא הושפע ממגיפת הקורונה, החל לצמוח בשלהי השנה שעברה וצמח גם ברבעון הראשון.

 

הכנסות מגזרי שרשרת הערך של החברה, גלילי נייר לקרטון ומוצרי אריזה, נותרו יציבות ואף עלו במקצת בהובלת מגזר גלילי הנייר לקרטון.

 

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-65 מיליון שקלים (כ-17% מההכנסות), בדומה לרבעון המקביל אשתקד שהסתכם לכ-64 מיליון שקלים, (כ-15% מההכנסות). השיפור בשיעור הרווחיות הוא תולדה של השיפור התפעולי המתמשך ורמת היעילות הגבוהה יותר של החברה.

 

החברה הצליחה להזניק את הרווח התפעולי, על ידי קיצוץ אגרסיבי בהוצאות המכירה והשיווק של כ-3 מיליון שקל, ובהוצאות הנהלה וכלליות בהיקף של כ-4.5 מיליון שקל. כתוצאה מכך זינק הרווח התפעולי ברבעון הראשון בכ-73% והוא הסתכם לכ-19 מיליון שקלים ברבעון לעומת רווח של כ-11 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-8 מיליון שקלים לעומת כ-2 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הרווח הנקי נובע מהשיפור ברווח התפעולי לצד קיטון בהוצאות המימון.

 

מניית החברה נסחרת בעלייה של 2% בבורסה למחיר המגלם לחברה שווי שוק של 1.53 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-42% לאחר שאת השנה שעברה סיכמה בעלייה של 23.6%.

 

 

 

גדי קוניא מנכ"ל נייר חדרה גדי קוניא מנכ"ל נייר חדרה צילום: אלעד גרשגורן

 

x