אפל עקפה התחזיות, ההכנסות ממכירת אייפונים זינקו ב-65.5%
הרווח הנקי למניה עמד על 1.4 דולרים, מעל תחזיות האנליסטים לרווח למניה של 99 סנט. ההכנסות זינקו ב-54% ל-89.6 מיליארד דולר; ענקית הטכנולוגיה הגדילה ב-7% את הדיבידנד, והכריזה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף 90 מיליארד דולר
אפל פרסמה הערב, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, את דוחותיה לרבעון השני הפיסקאלי שלה - וריסקה את התחזיות. ההכנסות הסתכמו ב-89.58 מיליארד דולר, ניתור של 54% לעומת התקופה המקבילה - ומעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 77.36 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה עמד על 1.4 דולרים, מעל תחזיות האנליסטים לרווח למניה של 99 סנט. הרווח הנקי המריא ב-110.1% ל-23.63 מיליארד דולר, לעומת תחזיות לרווח של 16.6 מיליארד דולר. מניית אפל עולה ב-3.5% במסחר המאוחר.
- אפל מחזירה למשתמשים את זכות הבחירה
- אחרי אפל: ספוטיפיי תאפשר ליוצרים לגבות כסף על פודקאסטים
- אפל: נגדיל את ההשקעות בארה"ב ב-20% ל-430 מיליארד דולר
את העלייה בהכנסות הובילו מכירות האייפונים שהסתכמו ב-47.94 מיליארד דולר - זינוק של 65.5% לעומת התקופה המקבילה, ומעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 41.4 מיליארד דולר.
גם קטגוריות המוצר האחרות של החברה רשמו כולן צמיחה מרשימה, כאשר מכירות המק עמדו על 9.1 מיליארד דולר (עלייה של 70.1%), מכירות המוצרים הלבישים והאביזרים על 7.84 מיליארד דולר (עלייה של 24.7%) ומכירות האייפד על 7.81 מיליארד דולר (זינוק של 78.7%). ההכנסות מקטגוריית השירותים עלו בשיעור נמוך יחסית של 26.6%, אך היא עדיין שומרת על מעמדה כקטגוריה השנייה בחשיבותה של אפל עם הכנסות של 16.9 מיליארד דולר.
טים קוק ולקוחה של אפל | צילום: אי.אף.פי |
בחלוקה גיאוגרפית, בלטו במיוחד ההכנסות בסין שזינקו ב-87.5% ל-17.73 מיליארד דולר. ההכנסות באמריקה עלו ב-65.5% ל-34.31 מיליארד דולר, באירופה ב-55.8% ל-22.26 מיליארד דולר, וביפן ב-48.7% ל-7.74 מיליארד דולר. אזור אסיה-פסיפיק, שכולל את הודו ומהווה יעד צמיחה משמעותי של אפל, הוא עדיין הקטגוריה הגיאוגרפית הקטנה ביותר של החברה, אך בדו"ח רבעוני זה בפער מזערי בלבד לעומת יפן, עם הכנסות שאחרי ניתור של 94.2% עומדות על 7.54 מיליארד דולר.
ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד שלה ב-7% ל-0.22 דולר למניה, והכריזה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות ב-90 מיליארד דולר - גבוה משמעותית מהיקף הרכישה ב-2020 שעמד על 50 מיליארד דולר, וב-2019, 75 מיליארד דולר.
"הרבעון הזה משקף את ההצלחה המתמשכת של המוצרים שלנו לסייע למשתמשים להתמודד עם הרגע הזה בחייהם, וכן את האופטימיות של לקוחות שמרגישים טוב יותר לגבי הימים שלפניהם", מסר מנכ"ל אפל, טים קוק. "אפל נמצאת בתקופה של חדשנות מקיפה בכל ליינאפ המוצרים שלנו, ואנחנו מתמקדים באופן שבו אנו יכולים לסייע לצוותים שלנו ולקהילות שבהן אנו עובדים לצאת מן המגפה לעולם טוב יותר. זה כולל גם מאמצים כמו 8 גיגה-וואט של אנרגיה חדשה ונקייה שנביא לרשת החשמל והשקעה של 430 מיליארד דולר בארה"ב בחמש השנים הבאות".