הוצאות עמוס 17 גררו את חלל להעמקת ההפסד ב-2020 ל-35 מיליון דולר
עלייה בהוצאות פחת, ביטוח, תפעול ומימון של הלוויין, כמו גם ירידת ערך עקב משבר הקורונה, הובילו למינוס בשורה התחתונה, לעומת הפסד של 8.5 מיליון דולר ב-2019; בה בעת, הפעלתו המסחרית של הלוויין תרמה לצמיחה של 6.5% בהכנסות שהסתכמו ב-89 מיליון דולר
חלל תקשורת מסכמת את 2020 עם הפסד של כ-35 מיליון דולר - כך עולה מהדו"ח שפרסמה אתמול בלילה (ג') חברת הלוויינים בניהולו של דן זיצ'ק, שנכנס לתפקידו באפריל. את 2019 סיימה החברה בהפסד של 8.5 מיליון דולר.
- הממשלה וחלל תקשורת מאריכות ההסכם ביניהן ב-83 מיליון שקל
- ליגד רוטלוי, מבעלי השליטה ברציו, מונה ליו"ר חלל תקשורת
- הקורונה דחפה את חלל תקשורת להפסד של כ-9 מיליון דולר ברבעון השני
את העמקת ההפסד הוביל קיטון של 40% ברווח הגולמי לעומת 2019, שהסתכם בכ-17 מיליון דולר, ונבע בעיקרו מגידול בהוצאות פחת, ביטוח ותפעול של הלוויין עמוס 17, שהחל פעילותו בסוף 2019. החברה הציגה הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-17 מיליון דולר ב-2019.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
זאת בעיקר בשל ירידות ערך של 11.5 מיליון דולר בלוויינים עמוס 17 ועמוס 4 שנבעו מקושי בגיוס לקוחות עקב משבר הקורונה. עוד נבעה העמקת ההפסד מעלייה של 23% בהוצאות המימון לאור הפעלתו המסחרית של הלוויין עמוס 17.
הכנסות החברה גדלו בכ-6.5% לעומת 2019 והסתכמו בכ-89 מיליון דולר, כתוצאה מהפעלתו המסחרית של הלוויין עמוס 17 והצטרפות לקוחות חדשים. ה-EBITDA הסתכם בכ-64 מיליון דולר, עלייה של 2.6% לעומת 2019, בעיקר בזכות צמיחה בהכנסות מעמוס 17.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה בכ-34% לעומת 2019 ועמד על 71.7 מיליון דולר, בזכות גידול בתקבולים ומקדמות מלקוחות החברה ומתשלום מראש עבור ביטוח הלוויין עמוס 17 בתקופה המקבילה.
יתרת המזומנים של החברה הסתכמה בסוף התקופה ב-120 מיליון דולר, ירידה של 6 מיליון דולר מרבעון קודם. ההון העצמי של החברה ירד בכ-28% לעומת התקופה המקבילה והסתכם בכ-90.5 מיליון דולר. החוב הפיננסי נטו של החברה עמד על כ-298 מיליון דולר. החברה מדווחת כי צבר ההזמנות למתן שירותי תקשורת עמד ב-1 בינואר על 342 מיליון דולר.