הפסד עצום של 643 מיליון שקל לדואר ישראל ב-2020
עיקר ההפסד נובע מרישום הוצאה חד פעמית של 382 מיליון שקל בגין פרישת עובדים. החברה מציינת כי משבר הקורונה אחראי להעמקת ההפסד בכ-149 מיליון שקל; הכנסות החברה ירדו ב-13% ועמדו על 1.58 מיליארד שקל. ההפסד התפעולי הסתכם ב-610 מיליון שקל
דואר ישראל מסכמת את 2020 עם הפסד נקי עצום של 643 מיליון שקל – כך עולה מהדו"ח שפרסמה הערב (ה') החברה, עלרקע תהליך ההפרטה שלה ומכירת 20% ממניותיה למשקיע חיצוני בשלב הראשון. את 2019 סיימה החברה ברווח נקי של 28.8 מיליון שקל.
- החבילה תחכה: 24 סניפי דואר נסגרו - בניגוד להנחיות המדינה
- בעקבות תביעה ייצוגית: 92 יישובים ערביים ייהנו מדואר שליחים, במקום 15 עד כה
- מודל הזכיינות של הדואר מאיים לקרוס בבני ברק
עיקר ההפסד נובע מרישום הוצאה חד פעמית של 382 מיליון שקל בגין פרישת 300 עובדים בשנים 2020-2022. בנטרול ההוצאה, עמד ההפסד ב-2020 על 261 מיליון שקל. החברה מציינת כי משבר הקורונה אחראי להעמקת ההפסד בכ-149 מיליון שקל.
ההפסד הגולמי הסתכם ב-123 מיליון שקל, אל מול רווח גולמי של 90 מיליון שקל בשנה המקבילה. ההפסד התפעולי הסתכם ב-610 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 46 מיליון שקל ב-2019. בניטרול ההוצאה, עמד ההפסד התפעולי על 228 מיליון שקל. החברה מציגה EBITDA שלילי שעמד על 75 מיליון שקל, לעומת EBITDA חיובי של כ-194 מיליון שקל ב-2019.
הכנסות החברה ירדו ב-13% לעומת שנה מקבילה ועמדו על 1.58 מיליארד שקל, בהשפעת השלכות הקורונה על פעילות הסחר והשירותים הפיננסיים, עקב הירידה בצריכה הביתית והעצירה בטיסות לחו"ל. "השפעת הקורונה הביאה לירידה משמעותית בהזמנת חבילות מחו"ל בעיקר בחציון הראשון של השנה, כאשר בשנת 2020 הוזמנו כ-50 מיליון חבילות מול כ-68 מיליון חבילות בשנת 2019, ירידה של 26% בהזמנות" נמסר מהחברה.
היתרות הנזילות עלו ב-32% לעומת 2019 והסתכמו ב-119 מיליון שקל. התזרים מפעילות שוטפת עמד על 200 מיליון ב-2020, לעומת 46 מיליון שקל בתקופה מקבילה.