גיימריסט
בן תשע ועדיין במקום הראשון: קנדי קראש הוא משחק הפאזל עם ההכנסות הגדולות ביותר ב-2020
הלהיט של חברת King הגיע למקום הראשון בקטגוריית משחקי הפאזל, עם הכנסות של כ-643 מיליון דולר בשנה החולפת. משחקי הפאזל הם בעצמם המכניסים ביותר מבין משחקי המובייל, עם כ-4.6 מיליארד דולר מתוך כ-80 מיליארד דולר שגלגלו כלל משחקי המובייל
- למפוטרי בליזארד: קופון של 200 דולר; למנכ"ל: בונוס של 200 מיליון דולר
- ענקית הגיימינג Ubisoft ומג וויטמן משקיעות באוברוולף הישראלית
- אפיק גיימס רוכשת את מדיהטוניק, מפתחת הלהיט Fall Guys
לפי סנסור טאואר, משחקי פאזל במובייל נהנו בשנה שעברה מצמיחה של 31.4% והגיעו להכנסות של כ-4.6 מיליארד דולר. קטגוריית הפאזל היתה דומיננטית ביותר בתחום המובייל, והותקנו בה – בארה"ב בלבד – כ-685 מיליון עותקים של משחקים שונים, בקרב כ-239 מיליון משתמשים. תעשיית הגיימינג במובייל מוערכת כיום בכ-80 מיליארד דולר בסך הכל - והיא מהווה כחצי מתעשיית הגיימינג כולה.
קנדי קראש הוביל את שיגעון ה"שלושה בשורה" - כנראה מכניקת המשחק הנפוצה ביותר בעולם, המכונה Match 3. ההצלחה של קנדי קראש השפיעה עמוקות על ענף משחקי הקז'ואל, והולידה אלפי חיקויים, וריאציות ומשחקים שמלבישים על גבי ה-Match 3 רבדי משחק נוספים. שניים מהם הפכו בעצם ללהיטי ענק, והתמקמו במקומות השני והשלישי בטבלת ההכנסות: Homescapes ו-Gardenscapes, שניהם של חברת פלייריקס, לקחו את הנוסחה של קנדי קראש והלבישו עליה מטא-משחק של בניית בית או גינה, לצד אלמנטים סיפוריים קלילים.
ב-2016, ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן-בליזארד רכשה את מפתחת קנדי קראש King בתמורה לכמעט 6 מיליארד דולר. בשבוע שעבר נודע כי אקטיוויז'ן-בליזארד פיטרה כ-200 עובדים - ובהם עובדים מ-King.