המלחמה הבאה של נטפליקס: שיתוף סיסמאות בין חברים
ענקית הסטרימינג החלה לפנות לצופים בבריטניה ולשאול אותם אם חולקים משק בית משותף עם המנוי עצמו; בהמשך תתבקש הזנת קוד שיישלח בהודעת טקסט או דואר אלקטרוני למנוי
- החברה הכי טובה שלי: הסדרה "פיירפליי ליין" מצטרפת למסורת מפוקפקת
- מקור בנטפליקס: "היקף הפיקוח המוצע עלינו בישראל לא ריאלי"
- נטפליקס: מספר המנויים צמח מהר מהצפוי, המניה זינקה ב-12% במסחר המאוחר
על פי הגרדיאן, כמה ממשתמשי נטפליקס בבריטניה קיבלו בימים האחרונים הודעה במסגרתה הם התבקשו לאשר כי הם מתגוררים עם בעל המנוי על ידי הזנת קוד שנשלחה למנוי בהודעת טקסט או בדואר אלקטרוני. "אם אינך גר עם הבעלים של חשבון זה, אתה זקוק לחשבון משלך כדי להמשיך ולצפות", נכתב בהודעה.
"בדיקה זו נועדה לעזור להבטיח שאנשים אשר משתמשים בחשבונות של נטפליקס אכן מורשים לעשות זאת", מסר דובר נטפליקס בתגובה לפניית הגרדיאן בנושא.
נטפליקס הפגינה אדישה בעבר כלפי משתמשים ששיתפו את הסיסמאות שלהם עם חברים או בני משפחה. ריד הייסטינגס, מייסד ומנכ"ל החברה, אמר לפחות בעבר כי אין כוונה לפגוע בפרקטיקה זו.
"שיתוף סיסמאות הוא משהו שאתה צריך ללמוד לחיות איתו כי יש כל כך הרבה שיתופים לגיטימיים, כמו שאתה משתף את בן או בת הזוג שלך בסיסמא או את ילדיך", אמר הייסטינגס ב-2016. "אין קו ברור בנושא, ואנחנו מסתדרים עם המצב כמו שהוא".
עם זאת, על פי תנאי השירות של נטפליקס, אין לשתף את פרטי החשבון עם גורמים נוספים "מעבר לאלה המתגוררים בביתו של המנוי". על פי הערכות, כשליש ממשתמשי נטפליקס חולקים את הסיסמא שלהם עם מישהו אחר.
מחקר שנערך על ידי Cordcutting.com בשנת 2019 מצא כי ישנם יותר מ -40 מיליון חשבונות נטפליקס אשר "מושאלים" על ידי משתמשים שאינם משלמים על כך ברחבי העולם.
ייתכן כי מה שגרם לשינוי המדיניות של החברה כלפי התופעה הוא התחרות הגוברת של נטפליקס מצד יריבים כמו אמזון ודיסני.
בארה"ב, השוק הגדול והחשוב ביותר של נטפליקס, היא מתמודדת עם תחרות עזה, בין היתר מצד HBO Max של AT&T, פיקוק של Comcast ופרמונט של Viacom.