בזכות הסגרים: לגו שברה את שיאי המכירות שלה בשנת הקורונה
החברה הדנית דיווחה כי המכירות בשנה החולפת טיפסו ב-13%, לשיא של 5.13 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עלה ב-19%, ל-1.6 מיליארד דולר
- הסגר שלח מיליונים ללגו – החברה פותחת 120 חנויות חדשות
- חובבי לגו? החברה תרכוש מכם רעיונות לעולמות חדשים במשחק
- לגו מאיצה בסין: תפתח 140 חנויות חדשות
החברה הדנית דיווחה כי הרווח הנקי עלה ב-19% ל-9.9 מיליארד קרונה (1.16 מיליארד דולר), בעוד שהמכירות טיפסו ב-13% ל-43.7 מיליארד קרונה (5.13 מיליארד דולר) - הסכום השנתי הגבוה ביותר שהכניסה החברה אי פעם.
בהובלתו של המנכ"ל נילס כריסטיאנסן, השקיעה לגו משמעותית בפלטפורמות מקוונות ובמוצרים שמשלבים אלמנטים דיגיטלים עם קוביות הלגו הצבעוניות. בנוסף להשקעה המקוונת, החברה הרחיבה בשנה שעברה ב-25% את מספר החנויות הפיזיות שלה, שעומד כעת על 678 חנויות ברחבי העולם.
"בשנתיים האחרונות ביצענו השקעות רחבות היקף ביוזמות שמטרתן לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", מסר כריסטיאנסן בהצהרה. "ב-2020 התחלנו לגרוף את ההטבות של ההשקעות הללו, בייחוד במסחר המקוון וחדשנות מוצר". לפיכך, הדגיש כי ההצלחה אינה קשורה להשלכות המגפה. "זו התפתחות שהחלה לפני תקופה", הסביר. עם זאת, לא נחשפו נתוני המכירות המקוונות.
"היו לנו מפעלים שנאלצו להיסגר, החנויות נסגרו. חלקן נפתחו מחדש ואחרות עדיין סגורות", ציין עוד. המפעלים שנסגרו היו בעיקר במקסיקו ובסין. "בנוסף, כמה פעמים היינו צריכים לעכב השקות של צעצועים בגלל שהסרטים הקשורים נדחו. זה תסכל אותנו".
לגו הודיעה עוד כי ב-2020 גדל נתח השוק העולמי שלה וכן נתח השוק שלה בכל 12 השווקים הגדולים ביותר בהם היא פועלת. "השנה האחרונה הוכיחה את החשיבות של עסק קליל עם תגובות מהירות שבנוי על יסודות דיגיטליים חזקים", סיכם כריסטיאנסן. "אני מעריך שב-2021 נחווה עוד עלייה במכירות".