לגו מאיצה בסין: תפתח 140 חנויות חדשות
לפי פייננשל טיימס, החברה תפתח בסך הכל 160 חנויות חדשות; זאת בזמן שחברות צעצועים אחרות קורסות; החברה תשקיע גם במסחר מקוון ותפתח משרד בהודו
חברת לגו תאיץ את קצב פתיחת החנויות שלה ותפתח 160 חנויות חדשות, כאשר 140 מתוכן - בסין.
החברה גם תשקיע סכומים גבוהים במסחר מקוון, כך הודיע היום (ג') מנכ"ל החברה, נילס כריסטיאנסן. לפי הדיווח בפיננשל טיימס, החברה תעשה את הצעדים בניסיון לשרוד את הטלטלות בתעשיית הצעצועים העולמית.
- לגו נכנסת לבתי הספר בסין במטרה לשפר את כישורי התלמידים
- לגו מדווחת על ירידה במכירות לראשונה מזה 13 שנה
- לא משחק: זרוע ההשקעות של לגו רוכשת את מדאם טוסו בכ-6 מיליארד פאונד
מדובר בעלייה של קרוב ל-40%, הנעשית על רקע קריסתן של רשת הצעצועים האמריקאית טויס אר אס וקמעונאית הצעצועים הגדולה בסקנדינביה טופ טוי.
"אנחנו רוצים להבטיח שנישאר רלוונטים על אף השינויים בנוף הקמעונאות. אנחנו עדיין צריכים שילדים יגלו את לגו. אנחנו פועלים כדי לוודא שיש לנו את הגישה הנכונה לילדים", אמר.
לגו, שעדיין נמצאת בבעלות משפחתית, היא יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם במונחים של מכירות ורווחים, זאת בעוד שמרבית השחקניות בתעשיית הצעצועים מתקשות להתמודד עם העלייה בפופולאריות של המכשירים הדיגיטליים. ב-2017 דיווחה אמנם לגו לראשונה מזה עשור על ירידה במכירות וברווח, אך היא הצליחה להתאושש מאז.
לפי הודעת החברה, במחצית הראשונה של השנה ההכנסות עלו ב-4% ל-14.8 מיליארד קרונה (2.2 מיליארד דולר). כריסטיאנסן הוסיף כי בלגו מתכוונים להרחיב את ההשקעות.
"השאיפה שלנו היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם, וכדי לעשות זאת עלינו להמשיך ולהרחיב את נתח השוק שלנו. לכן אנחנו מעדיפים להשקיע מראש כדי להוביל את השינוי", הוסיף.
מאמצים מיוחדים באסיה
הרווח התפעולי של לגו עמד בתקופה המדוברת על 3.5 מיליארד קרונה. לשם השוואה אצל היריבות הגדולות, האסברו, הבעלים של מותגי הפוני הקטן והרובוטריקים, נרשם רווח של 164 מיליון דולר, ואילו במטאל הבעלים של ברבי דיווחו על הפסד של 182 מיליון דולר.
בנוסף למאמצים המיוחדים שתשקיע לגו בסין - היא מעוניינת להתרחב למקומות נוספים באסיה ובכוונתה לפתוח משרד בהודו, כחלק מהמאמצים לחדור למדינה.
"בתוך עשור, יהיו 100 מיליון ילדים בהודו החיים במשפחות במעמד הביניים. הם אוהבים חינוך ומוצרים כמו לגו נמצאים גבוה ברשימת המשאלות שלהם", הסביר כריסטיאנסן. במקביל, החברה משקיעה בפיתוח מוצרים חדשים, כשההתמקדות היא בעיקר בשילוב בים צעצועים פיסיים וחוויית משחק דיגיטלית.
כמו כן, כריסטיאנסן הודה כי לגו "משקיעה סכומים נכבדים במסחר מקוון", כולל עדכון הפלטפורמות המקוונות.