$
כלכלה ומדיניות

מתרחבת אונליין: מרקס אנד ספנסר תשיק אתרים חדשים ב-46 מדינות

אתרי רשת הקמעונאות הבריטית, שדיווחה בנובמבר האחרון על הפסד ראשון ב-94 שנות קיומה כחברה ציבורית בשל משבר הקורונה, תורגמו לעשר שפות נוספות, ונוספו להם מחירים מקומיים. לחברה תהיה כעת נוכחות מקוונת למכירת בגדים וכלי בית ביותר ממאה מדינות

חדשות חוץ 13:2509.03.21

רשת הקמעונאות הבריטית מרקס אנד ספנסר משיקה אתרים מקוונים חדשים ב-46 מדינות, בהן איסלנד, ארגנטינה, פיג'י, קרואטיה ואוזבקיסטן. זאת, כחלק ממהלך של החברה להרחיב את היקף המכירות המקוונות. בעקבות זאת תהיה לחברה נוכחות מקוונת למכירת בגדים וכלי בית ביותר ממאה מדינות.

 

 

לפי הודעת החברה, ההתרחבות תאפשר לה להרוויח מהצמיחה בעלות מינימאלית, זאת לאחר שבשנה שעברה דיווחו במרקס אנד ספנסר על הפסד ראשון ב-94 שנות קיומה כחברה ציבורית, על רקע השלכות הקורונה על המכירות בחנויות הפיזיות.

 

"העסק הבינלאומי שלנו חווה צמיחה חזקה במכירות המקוונות מאז פרוץ המגפה, שכן מספר גדל והולך של לקוחות בוחר לעשות קניות באתרי הדגל שלנו", מסר פול פריסטון, מנהל הפעילות הבינלאומית של החברה.

 

סניף של מרקס אנד ספנסר בבריטניה סניף של מרקס אנד ספנסר בבריטניה צילום: רויטרס

 

ב-6 החודשים עד ל-26 בספטמבר המכירות המקוונות עלו ב-75%, בעוד שההפסדים עמדו על 87.6 מיליון פאונד. החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית ארגון מחדש רחבה, במסגרתה קוצצו בשנה שעברה 7,000 משרות. "אנחנו מתמקדים בהטענת המכירות המקוונות הן בבריטניה והן מחוצה לה, וכחלק מזה אנחנו רואים שיש הזדמנות ממשית בהרחבת מספר המדינות בהן אנחנו מפעילים ערוץ מקוון", הוסיף פריסטון.

 

על מנת לחסוך בעלויות, בחברה משתמשים בפלטפורמה מקוונת "ניתנת להתאמה", המיועדת למכירות בינלאומיות. בשל ההתרחבות הנוכחית, האתרים תורגמו לעשר שפות נוספות ונוספו מחירים מקומיים.

 

מנכ"ל הרשת סטיב ראו הכריז כבר כי המטרה שלו היא להוביל לשינוי ארוך טווח ולבנות מותג דיגיטלי יותר "בעולם שלא ישוב להיות כפי שהיה".

x