כך הפכה הקורונה את ההולכים על ארבע למשפיעני האופנה הלוהטים של הרגע
הם לובשים בגדי מעצבים, עושים סלפי עם סלבס כמו ג'ניפר אניסטון ומרוויחים עד 15 אלף דולר על פוסט ממומן. זו היתה שנת הקורונה האופנתית של הכלבים והחתולים ברשתות החברתיות
למשפיענית הלוהטת ביותר כרגע בעולם האופנה קוראים טיקה האיגי. חשבון האינסטגרם שלה (tikatheiggy), שבו היא מדגמנת בחן פריטי לבוש ססגוניים ואופנתיים - החל בשכמיות וסוודרים עבים ונחשקים עם פונפונים וכלה בבגדי ספורט וסטריט וור - מונה כבר מיליון עוקבים, כמעט מחציתם התווספו בשנה האחרונה. הדיבוב, הכיתובים ושיתופי פעולה עם סלבריטאים, בהם סופיה ורגרה וג’ניפר אניסטון, משלימים את המראות. לא מכבר נהפך אחד הפוסטים שלה, בדיבוב של הקומיקאית מוונצואלה לורנה פייגס, לוויראלי. אלא שטיקה היא כלבת ציד איטלקייה, המתגוררת בקנדה עם בעליה תומאס שפירא ובן זוגו.
- ג’ונתן וו אנדרסון מאתגר את עולם האופנה
- סרינה וויליאמס שוברת שוויון
- חוט מאריך חיים: טובי מעצבי האופנה בתצוגה חדשה
בסרטון של פייגס, שזכה כבר למאות אלפי שיתופים ברשת, הכלבה האלגנטית בעלת המראה השדוף מחליפה תלבושות זוהרות בזו אחר זו ומספרת למצלמה בקולה של פייגס על התלבושות האהובות עליה, שלא יכלה ללבוש בשנת הקורונה. "אהבתי, לא יכולתי ללבוש את זה", חזרה שוב ושוב על המנטרה. אפילו "ווג" פרסם ראיון איתה שבו נשאלה גם על המעצבים החביבים עליה: "אני משוחדת ונוטה למעצבים שיוצרים לוקים למידות קטנות. אני אוהבת אדידס ואת אופנת הסטריט הקולית של מרין סרה. אם זה טוב מספיק לביונסה - זה טוב מספיק לי".
בשנת הקורונה יותר יותר אנשים מאמצים כלבים. על פי אתר יד4 המרכז מודעות לאימוץ כלבים וחתולים מעמותות וכלביות בישראל, למשל, לפני הקורונה נרשמו 2,500 כניסות ביום בעוד בסגר הראשון נרשמו פי שלושה, כ־8,000. ואם בשנה רגילה מאומצים כ־7,000 כלבים, רק בסגר הראשון אומצו פה כ־3,000. בארה"ב הנתונים מלמדים כי כ־12.6 מיליון בתי אב אימצו כלב בין החודשים מרץ ודצמבר 2020.
ובהקשר ישיר לכך, יש עכשיו יותר ויותר כלבים משפיענים בעלי חשבון אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק משלהם. בימים שבהם אנשים מבקשים לברוח מהחדשות קל יותר להתחבר לתכנים הללו שמסיחים את הדעת מהמתרחש. אבל התופעה אינה חדשה. בראוזר וודס, כלב הצ'יוואווה של אל וודס מהסרט "לא רק בלונדינית" הוא אולי אחד הפאשניסטס הראשונים מממלכת בעלי החיים. בסרט וודס מחזיקה אותו בתיקים מעוצבים ומלבישה אותו בחצאיות וכובעים תואמים לתלבושת שלה.
חשבון אינסטגרם לא היה לו, אבל לאחרים דווקא כן. למשל, חתולת הרשת הרוטנת realgrumpycat שנודעה בפרצוף הזועף שלה מאז 2012, וגם היום, אחרי מותה ב־2019, יש לה 2.5 מיליון עוקבים באינסטגרם. סרטוני היוטיוב שלה זכו למיליוני צפיות והמותג שנקשר בשמה מגלגל מיליונים; החתולה שופט לגרפלד, בת טיפוחיו של המעצב קרל לגרפלד שעיצב קולקציית אבזרים שלמה בהשראתה, ואף זכתה בעבודות דוגמנות פה ושם בשכר של כ־3 מיליון יורו, מחזיקה חשבון אינסטגרם (choupettesdiary) עם 284 אלף עוקבים; ואחרי חשבון האינסטגרם של הכלבה בובי בילי (boobie_billie), שמחזיקה במלתחת מותגים מפוארת וחוש הומור מפותח, עוקבים 274 אלף מעריצים.
לדברי עורכת הדין לוני אדוורדס שזיהתה את הפוטנציאל האופנתי בכלבה שלה עוד ב־2015 והקימה סוכנות לייצוג יותר מ־1,500 בעלי חיים , כלבים יכולים להרוויח ממש כמו בני אדם ברשת. "עבור כלב משפיען עם מיליוני עוקבים פוסט ממומן יעלה 15-10 אלף דולר, תלוי בפרטים ובקמפיין", אמרה ל"פייננשל טיימס". "כלב עם 100 אלף עוקבים יקבל 2,000-1,000 דולר, סכום לא מבוטל". כלבים משפיענים הם ללא ספק חלק נכבד בשוק ההולך וגדל הזה וההשפעה שלהם ניכרת בתחומים נוספים החל בפלייליסט בספוטיפיי לכלבים שנשארו לבד בבית, ליין מוצרי טיפוח וטיפולים הוליסטיים לחיות מחמד (כולל ערבה ים המלח), שיתופי פעולה של מותגי יוקרה והשקת ליין לכלבים (מונקלר, למשל).
שנת הקורונה רק הביאה לעלייה במכירת המוצרים לכלבים. אחד מבתי הכלבו בבריטניה דיווח על עלייה של 420% במכירות של מעילי כלבים בשנה החולפת, ועל פי סקר שהתפרסם ב”פייננשל טיימס”, שוק מוצרי החיות, ללא מזון, צפוי לגדול מ־28 מיליארד דולר ל־32 מיליארד ב־2023.
כך בימים שבהם היציאה מהבית והמפגשים החברתיים הם מוגבלים, בן לוויה על ארבע ודאגה לרווחתו נהפכו למרכזיים עוד יותר בחיינו.