שופרסל מסכמת את שנת הקורונה עם תוצאות שיא
רשת המזון והפארם רשמה ב-2020 הכנסות שקפצו ב-14% לשיא של 15.2 מיליארד שקל, בנוסף לזינוק של 44% ברווח הנקי שהסתכם ב-387 מיליון שקל; החברה תחלק דיבידנד בגובה של 140 מיליון שקל; חמישית מפעילות הרשת - באונליין; החברה בוחנת הנפקת מניות בהיקף של עד 700 מיליון שקל, שצפויה להתקיים בהצעה לא אחידה למוסדיים
משבר הקורונה הזניק את תוצאות שופרסל שחתמה את 2020 עם תוצאות שיא. מכירות הקבוצה הפועלת גם בתחום הפארם וסיטונאות המזון, זינקו ב-14% לשיא של 15.2 מיליארד שקל.
- שופרסל, מאחורייך: שלוש יבואניות יקימו כוח קמעונאי חדש
- הצרכנים לא צפויים ליהנות מהתחרות של הגוף החדש מול שופרסל
- רשות התחרות אישרה לשופרסל ולדיסקונט להפעיל ארנק דיגיטלי
את השנה חתמה החברה עם זינוק של 44% ברווח הנקי שהסתכם ב-387 מיליון שקל. החברה תחלק דיבידנד בגובה של 140 מיליון שקל.
חמישית (19.9%) מפעילות שופרסל, המפעילה 301 סניפי מזון ו-86 סניפי פארם, הושגה דרך זרוע האונליין. מכירות המותג הפרטי המהווה היום את הספק הרביעי בגודלו ברשת, צמחו ל-25.8%.
הזינוק במכירות נרשם על רקע הביקוש החריג למזון לצריכה ביתית, בעקבות מגבלות הקורונה שהובילו לצמצום פעילות ההסעדה מחוץ לבית, כמו גם מצמיחת רשת הפארם Be, שמכירותיה עלו ב-15.1% ל-815 מיליון שקל. לצד זאת, נרשם צמצום ההפסד התפעולי מ-70 מיליון שקל ב-2019 ל-19 מיליון שקל בשנה החולפת.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
הרווח הגולמי של החברה צמח בשיעור קטן (12.3%) מזה של המכירות ל-4 מיליארד שקל והרווחיות הגולמית נשחקה ל-26.5% מהמכירות לעומת 27% ב-2019. השחיקה ברווחיות הגולמית נרשמה על רקע הצמיחה במכירות האונליין.
העלייה במכירות סייעה לצמצם את שיעור הוצאות המכירה, שיווק, הנהלה וכלליות מהמכירות ל-21.8% לעומת 23.1% ב-2019. צמצום ההוצאות איפשר לחברה לרשום זינוק של 33.7% ברווח התפעולי שעלה ל-745 מיליון שקל. בזרוע הקמעונאות עלה הרווח התפעולי ב-37% ל-544 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-3.8% לעומת 3.2% ב-2019.
לצד הדו"חות, שופרסל בוחנת הנפקת מניות רגילות של החברה בהיקף של עד 700 מיליון שקל. בשלב זה עדיין לא ניתן אישור הבורסה ודירקטוריון החברה להנפקה, שצפויה להתקיים בדרך של הצעה לא אחידה למשקיעים מוסדיים מהארץ ומחו״ל. החתם אפסילון חיתום והנפקות צפוי להוביל את ההנפקה.