התלקחות המנוע בבואינג 777s: בארה"ב וביפן מקרקעים עשרות מטוסים
מטוס של יונייטד מדגם 777s ביצע נחיתת חירום בשבת לאחר שהמנוע שלו, מתוצרת פראט אנד וויטני, התלקח; לפי בואינג, ברחבי העולם יש 69 מטוסים פעילים כאלה; החברה ממליצה להפסיק את הטיסות בדגם האמור - עד להשלמת הבדיקה
יונייטד הודיעה כי היא מקרקעת באופן זמני 24 מטוסי בואינג 777s, לאחר שמנוע התלקח במהלך טיסה. ההחלטה התקבלה לאחר שרשות התעופה האמריקאית, ה-FAA, הורתה לחברה לבצע בדיקה מקיפה של כל צי המטוסים שלה מהדגם האמור. יונייטד מחזיקה באחסון 28 מטוסים נוספים מהדגם שקורקע, ואשר השימוש בו נחתך ביותר מחצי לנוכח הירידה החדה בביקושים בגלל הקורונה.
- בואינג רשמה הפסד שיא ב-2020 ודחתה את תחילת הפעילות של הדגם 777-X
- אחרי ארה"ב: גם הרגולטור באירופה מתיר לבואינג 737 מקס לחזור לטוס
- הסנאט: בואינג הדריכה "בצורה לא הולמת" טייסים של 737 מקס
בשבת, טיסה של יונייטד להונללו נאלצה לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה הבינלאומי בדנבר, לאחר שהמנוע הימני, מתוצרת חברת פראט אנד וויטני, התלקח מיד לאחר ההמראה. על הטיסה היו 231 נוסעים ו-10 אנשי צוות. אף אחד מהם לא נפגע.
Engine failure on Boeing 777 United aircraft. Plane took off from Denver and returned safely in 20 minutes. Engine parts fell soon after take off. Pilots flew the aircraft back safely. Look at the engine, it's hardly in shape. pic.twitter.com/gByQ9Sj85q
— Nagarjun Dwarakanath (@nagarjund) February 21, 2021
בבואינג המליצו לחברות התעופה להימנע באופן זמני מטיסות במטוס 777s עם מנועים מתוצרת פראט אנד וויטני מדגם PW4000, עד להשלמת הבדיקה של ה-FAA. לפי החברה, יש כרגע בשירות בעולם 69 מטוסים מדגם 777s עם המנוע של פראט, לצד 59 מטוסים באחסון.
לפי הדיווחים, יונייטד היא חברת התעופה האמריקאית היחידה שבה נעשה שימוש במנוע מדגם זה. ליונייטד יש עוד 44 מטוסי 777s עם מנוע של ג'נרל אלקטריק, ואלה ימשיכו לפעול כרגיל.
ביפן, שר התחבורה הורה לג'אפן איירליינס ולאול ניפון איירווייס לעצור את השימוש במטוסים האמורים - 32 במספר. בדרום קוריאה אמרו כי הם ממתינים להוראה רשמית של ה-FAA - לקוריאן איירליינס 16 מטוסי 777s, עשרה מהם באחסון.
בפברואר 2018, נרשמה תקלה במנוע של מטוס 777, לאחר שהכיסוי שלו נפל 30 דקות לפני הנחיתה. המטוס הגיע ליעדו בשלום.
דגמי ה-777-200s וה-777-300s הם ישנים, וחברות התעופה מוציאות אותם משירות בהדרגה, לטובת מטוסים חדשים ויעילים יותר.