פודקאסט כלכליסט
בעתיד כולם ייצרו תוכן למשחקים - ואוברוולף הישראלית רוצה להוביל את המהפכה
בישראל צמח דור חדש של חברות גיימינג שלא מפתחות משחקים, אלא כלים טכנולוגיים. אחת המעניינות שבהן היא אוברוולף, שבנתה פלטפורמה לייצור והפצה של אפליקציות שמתלבשות על הלהיטים הגדולים ביותר של הגיימינג. פודקאסט "גיימריסט" ישב לשיחה עם מנכ"ל החברה אורי מרשנד
בעשור האחרון קם בישראל גל חדש של חברות גיימינג, שלקחו את התעשייה המקומית לכיוונים אחרים, טכנולוגיים יותר. אם בעבר רוב החברות בתחום פיתחו משחקים, בעיקר מתחומי הקזינו, החברות מהגל החדש הביאו לגיימינג את היתרון של ישראל כמעצמה טכנולוגית.
- והרי המספרים: דו"חות 2020 בגיימינג מראים עליות של עשרות אחוזים ברחבי הענף
- הכסף הגדול לא מבטיח הצלחה: למה אמזון וגוגל נכשלו בפיתוח משחקים?
- החברה שהוציאה תרגום לקוי למשחק שלה, ואז ביקשה מהקהל לתקן אותו
אחת החברות האלו היא אוברוולף (Overwolf), שפיתחה פלטפורמה לפיתוח, הפצה ומוניטיזציה של אפליקציות שמתלבשות על משחקים גדולים ומבוססים. בשנה האחרונה נוספה לפטלפורמה הזו גם תמיכה במודים - שינויים במשחקים קיימים, שאותם מייצרים שחקנים. ואכן, בשנים האחרונות עולם המשחקים יעבור מהפכה דומה לזו שעבר האינטרנט בעשור האחרון, שבמסגרתה הפך תוכן הגולשים ללב הפועם של הרשת.
פודקאסט גיימריסט אירח השבוע את אורי מרשנד, מנכ"ל אוברוולף ואחד ממייסדיה. בשיחה עם עמית קלינג ועמרי רוזן מספר מרשנד על המסע של החברה, שנוסדה ב-2010 וכיום מעסיקה 80 עובדים, רובם בישראל: מפגישה מרגשת עם מנכ"ל חברת בליזארד, כשאוברוולף היו על תקן "הצעירים המבטיחים", ועד לנקודה שבה הם מצאו את עצמם קונים חברה מאמזון. ולסיום, הוא פורש חזון על עולם שבו רוב המשחקים - גם כאלו הרבה יותר מתקדמים טכנולוגית ממיינקראפט - נשענים על תוספים ועל תוכן שחקנים, מה שיכול לשנות את פני התעשייה לתמיד, ולהפוך את אוברוולף לחלק בלתי נפרד ממנה.