עופר גלזר מגיע לבורסה עם טראקנט האילתית: החברה פועלת 4 שנים ללא הכנסות
המערכת לניהול תובלה מבית טארקנט הוצעה ל-3,900 חברות לפיילוט ללא תמורה - בסיומו יחליטו אם הן רוצות לשלב אותה בצי שלהן; בשל ההכנסות האפסיות בשלב זה, הוצמדה לדוחות החברה הערת "עסק חי"; גלזר מחזיק ב-11% ממניות החברה, שעדיין לא פרסמה את סכום הגיוס בהנפקה המתוכננת בת"א
גל הנפקות הטכנולוגיה מחזירות לבורסה גם שמות מוכרים מעולם העסקים המקומי. עופר גלזר, מי שהיה נשוי בעשור הראשון של האלף הנוכחי לשרי אריסון, הוא אחד מבעלי המניות בחברת טראקנט, חברה שהקים חנן פרידמן לפני 4 שנים, שפיתחה מערכת לניהול תובלה יבשתית על ידי מציאת שטח פנוי במשאית ו-'שידוך' שלו עם מטען להובלה.
- בדרך לבורסה: פינרג'י גייסה 200 מיליון שקל לפי שווי של 980 מיליון שקל
- מפתחת הרכבים העירוניים הישראלית יוצאת להנפקה בשווי עד 600 מיליון שקל
- ורבורג פינקוס מובילה גיוס של 75 מיליון דולר בפרסונטיקס
טראקנט הציגה היום (ג') את טיוטת התשקיף הראשונה הציבורית בבורסה כאשר אין לה כל הכנסות, למרות פעילותה על פני מספר שנים. המערכת שלה הוצעה למספר חברות באירופה לפיילוט ללא תמורה, כאשר בסיומו הן מחליטות אם הן רוצות לשלב אותה בצי שלהן. החברה מסרה כי התקשרה עם 3,900 חברות נכון למועד טיוטת התשקיף, אך כאמור טרם רשמה הכנסות מעבר לתשלום קטן עבור ההשתתפות בפיילוט.
גלזר מחזיק ב-1.6 מיליון ממניות החברה, ובהנחת מימוש מלא של אופציות שברשותו, מהווה החזקתו כ-11% מהון המניות של טראקנט (בדילול מלא) ערב ההנפקה. גלזר גם העמיד לחברה הלוואה בהיקף של 300 אלף דולר בחודש מאי אשתקד, המירה למניות. בעלי המניות הנוספים הון הטבע ואוריאלה לימיטד, הלוו לחברה במועדים שונים מאז יוני 2019 סכום כולל של 2.6 מיליון דולר בהלוואות המירות.
ערב ההנפקה בעלי השליטה בחברה הם חנן פרידמן וחברת הון הטבע שמחזיקים ב-29.5% ו-30.8% מהון המניות של החברה בהתאמה וביחד במעל ל-50%. בנוסף בהון הטבע מושקעת גם חברת אוריאלה לימיטד, שמחזיקה במקביל גם באופן ישיר בטראקנט ומחזיקה ב-8% ממניותיה.
בשל ההוצאות ופעילות החברה ללא הכנסות, הצמידו רואי החשבון של טראקנט לחברה הערת "עסק חי" בדו"חות הכספיים. הערה זו מוצמדת לחברה בשל חשש שלא תוכל להתקיים אם לא תשיג את מקורות המימון הנדרשים מבעלי המניות ומשקיעים נוספים. הערות עסק חי יחד עם שורת הכנסות ללא הכנסות משמעותיות, הפכו כך נראה לתופעה רווחת בקרב חברות הטכנולוגיה שמבקשות להנפיק בבורסה בגל הנוכחית.
טראקנט כאמור רשמה רק הוצאות בשנים 2019-2017 וסיימה את שנת 2019 בהפסד של 5.9 מיליון שקל ועם יתרת הפסד מצטברת של 10.9 מיליון שקל במאזן. מנכ"ל החברה הוא חנן פרידמן שמכהן בתפקיד זה מאז 2016. את המחצית הראשונה של 2020 חתמה טראקנט בהפסד של 3.2 מיליון שקל וגם כן ללא הכנסות.
סכום הגיוס המתוכנן טרם נחשף בטיוטה הראשונית של התשקיף. אולם בבדיקת התמורה שמצפה החברה לקבל מההנפקה היא מציינת שמתוכה היא מתכננת לייעד סכום שנע בין 4 ל-4.7 מיליון שקל לפעילות מחקר ופיתוח ושיפור הפלטפורמה שלה. בנוסף תשתמש בכספים למימון פעילותה השוטפת.
הלקוחות שאליהם פונה טראקנט פועלים בענפי הלוגיסטיקה ושינוע הסחורות. החברה מעריכה אמנם שלא קיימת מערכת שמסוגלת לבצע אופטימיזציה אוטומטית של נסיעות משאיות עם סידור עבודה תוך שימוש בעקרונות הכלכלה השיתופית, אך היא כן מציינת שלחברת אובר יש שירות שנקרא אובר פרייט (Uber Freight) שמחבר בין נהגי משאיות ללקוחות פרטיים לביצוע משלוח או הובלה. כמו כן היא מונה מערכות נוספות של מספר חברות בתחום. החברה מציינת בתשקיף כי התקשרה עם 3,900 לקוחות – חברות מתחום ההובלה עם חצי מיליון משאיות במצטבר, מתוכן 2,900 חברות בצרפת ו-730 ברומניה, והיתר בספרד, אנגליה, פורטוגל וישראל.