$
קורונה

הנגיף הפך את בירקנשטוק לנחשק, אפילו עבור לואי ויטון

מותג נעלי הנוחות שהקימה משפחה גרמנית ב־1774 נהנה מעלייה בפופולריות בתקופת הקורונה. חברת הפרייווט אקוויטי L קטרטון הפועלת תחת ענקית היוקרה LVMH מובילה במרוץ לרכוש את החברה בזכות ניסיונה בתחום המותגים המשפחתיים

חדשות החוץ 18:2810.02.21

הזינוק בביקושים לבגדי נוחות ופנאי מאז פרוץ מגפת הקורונה הפך גם את כפכפי בירקנשטוק האורתופדיים למוצר נחשק, וחברות פרייווט אקוויטי מתחרות בחודשים האחרונים על רכישת נתח מהחברה.

 

 

 

כעת מדווחת סוכנות בלומברג על פי גורמים יודעי דבר, כי L קטרטון, חברת הפרייווט אקוויטי שבמימון ענקית היוקרה הצרפתית LVMH מובילה במרוץ. הבעלים של בירקנשטוק מתמקדים במו"מ עם L קטרטון בשל הרקורד של החברה ברכישת מותגים משפחתיים והרחבתם. כמו כן, בזכות פעילותה הענפה של קטרטון באסיה, בירקנשטוק רואה פוטנציאל להתרחבות באזור.

 

בחודשים האחרונים החלה בירקנשטוק להתעניין באפשרות להכנסת משקיעים ולאחר בדיקה מקדימה אצל חברות מתחרות, היא החליטה לפנות לחברות פרייווט אקוויטי.

 

L קטרטון מתחרה עם חברת ההשקעות CVC קפיטל פרטנרס, שפנתה לבירקנשטוק בשלב מוקדם יותר עם הצעת רכישה. המשפחה הגרמנית שבבעלותה חברת נעלי הנוחות מכוונת להערכת שווי של כ־4.5 מיליארד יורו, כולל חובות. בחודשים הקרובים, היא צפויה לבחור את המשקיע המועדף עליה. לפי דיווחים, גם קבוצת ההשקעות פרמירה הביעה עניין ברכישה.

 

 צילום: birkenstock

L קטרטון, המנהלת נכסים בשווי כ־22 מיליארד דולר, הוקמה ב־2016 כתוצאה ממיזוג בין חברת ההשקעות האמריקאית קטרטון וזרוע הפרייווט אקוויטי של LVMH ומייסדה המיליארדר ברנאר ארנו. עם השקעותיה נמנות יצרנית האופנה פפה ג'ינס, מותג בגדי הספורט סוויטי בטי, חברת הקוסמטיקה בליס והקמעונאית המקוונת Everlane.

 

בירקנשטוק, שהוקמה ב־1774, הפכה פופולרית בקרב מגוון קהלים, ובשלהי שנות ה־90 אף החלו לצוץ וריאציות יוקרתיות בבתי אופנה כמו סלין וג'יבאנשי. בשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר 2019 מכרה החברה 23.8 מיליון זוגות נעליים, עלייה של 11% לעומת 2018, עם הכנסות של 721.5 מיליון יורו. הרווח הנקי הגיע ל־129 מיליון יורו, זינוק של 40% לעומת שנה קודם לכן.

 

בירקנשטוק מייצרת במפעל בגרליץ, המעסיק 3,800 עובדים. הייצור מתקיים בשלוש משמרות, 24 שעות ביממה.

x