מפראדה ועד לואי ויטון: אלה מותגי היוקרה השווים ביותר בעולם
לפי דירוג של חברת אינטרברנד, מותגי היוקרה רשמו את הזינוק החד ביותר ב-2019 מבין כלל המותגים; מי במקום הראשון?
חברת הייעוץ השיווקי אינטרברנד פרסמה את דירוג 100 המותגים המובילים בעולם ל-2019. מגזר היוקרה עקף את מותגי הטכנולוגיה - ורשם את שיעור הצמיחה הממוצע הגבוה ביותר, 11%.
- ביתו של לי איאקוקה המנוח מוצע למכירה ב-26 מיליון דולר
- בית פלטין ההיסטורי בתל־אביב יחדש את ימיו כמלון יוקרה
- מרצדס היא מכונית היוקרה הנמכרת ביותר ב-2019
לתשעת מותגי היוקרה המובילים יש הערכת שווי כוללת של כ-117.8 מיליארד דולר.
בראש רשימת מותגי היוקרה נמצא לואי ויטון , עם שווי של 32.2 מיליארד דולר, וצמיחה שנתית של 14%. גוצ'י צוין כמותג היוקרה בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם - 23%.
בחמשת המקומות הראשונים בדירוג הכללי, אגב, נמצאות אפל, גוגל, אמזון, מיקרוסופט וקוקה-קולה.
כדי לאמוד ערכו של מותג, ניתחו מחברי הדירוג, בין השאר, את הביצועים הכלכליים שלו ואת התפקיד שיש לו בהחלטות רכישה.
לפניכם רשימת המותגים ששלטו במגזר היוקרה ב-2019:
9. פראדה (Prada)
פראדה הוערך בשווי של 4.8 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת 2018. הגיע למקום ה-100 בדירוג המותגים המובילים מכל המגזרים.
8. ברברי (Burberry)
לברברי הערכת שווי מותג של 5.2 מיליארד דולר ושיעור צמיחה של 4%. הגיע למקום ה-96 ברשימת המותגים המובילים מכל המגזרים.
7. טיפאני אנד קו (.Tiffany & Co)
מקום 94 בדירוג המותגים המובילים מכל המגזרים (לעומת 83 ב-2018), עם הערכת שווי מותג של 5.3 מיליארד דולר - ירידה של 5%.
6. דיור (Dior)
מקום 82 ברשימת המותגים המובילים מכל המגזרים, עם הערכת שווי של כ-6 מיליארד דולר ושיעור צמיחה של 16%.
5. קרטייה (Cartier)
למרות שירדה במקום אחד בדירוג המותגים המובילים מכל המגזרים (מ-67 ל-68), שיעור הצמיחה של קרטייה לא ירד ב-2019, ועמד על 7%; שווי המותג היה 8.2 מיליארד דולר.
4. גוצ'י (Gucci)
מקום 33 בדירוג המותגים המובילים מכל המגזרים, עם הערכת שווי של 15.9 מיליארד דולר וצמיחה של 23% ב-2019.
3. הרמס (Hermès)
הגיע למקום ה-28 בדירוג הכללי, עם הערכת שווי מותג של 17.9 מיליארד דולר וצמיחה של 9%.
2. שאנל (Chanel)
שאנל מדורגת במקום ה-22 בדירוג הכללי, עם הערכת שווי מותג של 22.1 מיליארד דולר וצמיחה של 11%.
1. לואי ויטון (Louis Vitton)
ללואי ויטון הערכת שווי מותג של 32.2 מיליארד דולר, וצמיחה של 14%. מדורג במקום ה-17 מבין כל המותגים.