$
שווקי חו"ל

נחשף בכלכליסט

חברת האוטוטק REE בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר

המיזוג של החברה יתבצע עם חברת הספאק X10 Capital Venture - שווי החברה אחרי הכסף יעלה ל-3.6 מיליארד דולר; המשקיעים הנוכחיים ימשיכו להחזיק ב-80% ממניות החברה לאחר השלמת ההנפקה

גולן חזני ומאיר אורבך 08:5603.02.21

חברת אוטוטק ישראלית בדרך לנאסד"ק באמצעות ספאק: עיסקת המיזוג של חברת REE אוטומוטיב, שמפתחת פלטפורמה מהפכנית לרכב חשמלי ואוטונומי לתוך ספאק, צפויה להיחתם היום. המיזוג הצפוי נחשף ב"כלכליסט" בסוף דצמבר.

 

כלי תקשורת גבינלאומיים מדווחים כי המיזוג יתבצע עם חברת הספאק X10 Capital Venture Acquisition Corp, ולפי שווי של 3.1 מיליארד דולר לפני הכסף ושל 3.6 מיליארד דולר אחרי הכסף.

 

10X Capital Venture Acquisition Corp היא חלק מבית השקעות מניו יורק באותו שם. בנובמבר גייסה החברה 200 מיליון דולר למיזוג עם חברת טכנולוגיה בארצות הברית או מחוצה לה. על פי הערכה משקיעים נוספים בחברה כוללים את תאגיד קוך, מהינדרה ומגנה אינטרנשיונל. בין המשקיעים ב־REE יצרניות כמו מיצובישי, טויוטה ופיאט קרייזלר; ספקיות לענף הרכב כמו מוסאשי ו־NSK מיפן; טנקו ואמריקן אקסל מארה"ב; וגם ישראלים בהם זיו אבירם ממייסדי מובילאיי; אלייד של פרופ' איציק סוארי; היהלומן חיים ציזיק; בעל השליטה בדלק רכב, גיל אגמון; אריק שטיינברג יו"ר REE; ארי ראב"ד; ורד־בינת. בחברה גם משקיעים מוסדיים בראשות הפניקס, כלל ביטוח, הכשרה ביטוח ומיטב דש.

 

המשקיעים הנוכחיים של החברה ימשיכו להחזיק ב-80% מהמניות. החברה חתמה באוגוסט על מזכר הבנות עם החברה ההודית מהינדרה על פיתוח וייצור 250 אלף רכבים ומתעתדת להקים 16 מפעלי הרכבה בארה"ב גרמניה ויפאן עד 2026.

 

החברה שמחזיקה ביותר מ־60 פטנטים בתחום הרכב, נוסדה ב־2013 בידי דניאל בראל (41) ואבישי סרדס (39), ועבדה שנים מתחת לרדאר על הפיתוח העיקרי שלה: גלגל הכולל בתוכו בולמי זעזועים, מנוע חשמלי, תיבת הילוכים ממוזערת, בלמים, מערכת היגוי ותוכנה ויכולת שליטה אלחוטית, בדומה למטוסים.

 

בכך הפכה REE את מערכת ההינע של כלי הרכב לפלטפורמה שטוחה עם ארבעה גלגלים, כאשר השטח הפנוי שנותר בה מיועד עבור נוסעים ומטען. פלטפורמת הגלגלים של REE מאפשרת לייצר מכוניות, רכבי שטח או משאיות עם ארבעה מנועים אוטונומיים. מבנה זה מרחיב את תוואי השטח שבו ניתן לנסוע, מפחית את משקל הרכב ומסייע בחיסכון באנרגיה.

 

בנוסף, הוא מפנה ליצרנים שטח משמעותי בגוף הרכב, שבו הם יכולים להתקין מטענים, נוסעים וסוללות הנעה או לכל מטרה אחרת. הגלגל של REE מאיץ מאפס ל־100 קמ"ש ב־3 שניות כשהמהירות המקסימלית שלו היא 250 קמ"ש, עם טווח מקסימלי של 500 ק"מ.

 

תחום הרכב האוטונומי, שעליו מתמודדות עשרות חברות טכנולוגיה ויצרניות רכב, בהן טסלה, וויימו וג'נרל מוטורס, הוא אחד התחומים החמים בוול סטריט. השבוע מוזגה אוטונומט הישראלית לתוך ספאק והצטרפה לאינוביס שהיתה הראשונה להתמזג עם ספאק בסבב הנוכחי. שתיהן מוזגו לפי שווי 1.4 מיליארד דולר.

 

 

הפלטפורמה של REE ורכב מסחרי שיתבסס עליה הפלטפורמה של REE ורכב מסחרי שיתבסס עליה צילום: יובל חן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x