$
שווקי חו"ל

אלפבית עקפה התחזיות לרבעון: ההכנסות זינקו ב-23%

החברה האם של גוגל רשמה רווח נקי למניה של 22.3 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 15.9 דולר למניה; ההכנסות הסתכמו ב-56.9 מיליארד דולר. המניה עולה ב-6% במסחר המאוחר

עומר כביר 23:2602.02.21

אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה הערב (ג') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2020 - ועקפה את תחזיות האנליסטים. המניה עולה ב-6% במסחר המאוחר.

 

 

הכנסות אלפבית ברבעון עמדו על 56.9 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-52.67 מיליארד דולר. מדובר בהכנסות שיא לרבעון בעבור החברה, שמהוות עלייה של 23% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הרווח הנקי זינק ב-43% ל-15.23 מיליארד דולר. בסך הכל ב-2020 רשמה גוגל הכנסות של 182.53 מיליארד דולר - עלייה של 13% לעומת 2019. הרווח הנקי למניה עמד על 22.3 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 15.9 דולר למניה.

 

כמעט כל הכנסות אלפבית ברבעון הרביעי, 52.87 מיליארד דולר, הגיעו משירותי גוגל (דוגמת מנוע החיפוש, גוגל מפות, ואנדרואיד), עלייה של 22% לעומת 2019. הכנסות פעילות הענן של גוגל צמחו ב-47%, בין השאר על רקע הביקוש המוגבר לשירותי ענן בזמן מגפת הקורונה, והגיעו ל-3.83 מיליארד דולר. הפעילות שמוגדרת כ"הימורים אחרים" – חברות הבת האחרות של אלפבית דוגמת מפתחת הרכב האוטונומי וויימו – המשיכו להיות זניחות וסיפקו הכנסות של 196 מיליון דולר בלבד, עלייה של כ-14%.

 

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית צילום: אי פי איי

 

מבין שירותי גוגל, מרבית ההכנסות, 46.2 מיליארד דולר (22% צמיחה), הגיעו מפרסומות. בהקשר זה, בולטות במיוחד ההכנסות מהצגת פרסומות ביוטיוב, שזינקו ב-46% והגיעו ל-6.89 מיליארד דולר.

 

"התוצאות החזקות שלנו ברבעון הזה משקפות את הסיוע שנותנים המוצרים והשירותים שלנו לאנשים ולעסקים, וכן את ההאצה במעבר לשירותים מקוונים ולענן", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, בהודעה לעיתונות. "גוגל מצליחה לסייע ללקווחות ולשותפים להצליח, ואנחנו רואים הזדמנויות משמעותיות ליצור שותפיות בעלות משמעות כשעסקים מחפשים עתיד דיגיטלי".

x