$
פרסום ושיווק

לראשונה באירופה: יותר מנויים לסטרימינג מאשר לחברות הכבלים

מבין 141 מיליון מנויי הסטרימינג במערב אירופה, כ־86% מנויים לשירותים אמריקאיים כמו נטפליקס, אמזון פריים ודיסני פלוס

חדשות חוץ 08:0703.02.21

בחסות מגפת הקורונה העולמית, מספר המנויים לשירותי הסטרימינג במערב אירופה עקף בשנה החולפת את מספר הלקוחות המנויים לכבלים. עם זאת, חברות המדיה האירופיות אינן חוגגות את הנתונים הללו, כיוון שהמרוויחות הן חברות מארה”ב. 

 

"פייננשל טיימס" מדווח, כי כמעט בכל היבשת השירותים הדומיננטיים הם אמריקאיים. מבין 141 מיליון מנויי הסטרימינג במערב אירופה, כ־86% מנויים לשירותים כמו נטפליקס, אמזון פריים ודיסני פלוס, כך לפי נתוני אמפיר אנליסיס.

 

בעוד הוליווד נהגה בעבר למכור סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה לחברות שידור אירופיות, שירותי הסטרימינג האמריקאיים ממסדים את קשריהם עם הצרכנים האירופים באופן ישיר, תוך דחיקת רגלי הספקים הרשמיים. נטפליקס מחישה את קצב ההפקות שלה באירופה. כך, למשל, היא הפיקה את "דארק" בגרמניה ואת "לופין" בצרפת, באמצעות תקציב הפקות גלובלי שנתי בהיקף מוערך של 17 מיליארד דולר - כמעט פי שמונה מההוצאות של BBC TV ופי 12 מהתקציב של ITV. שירות הסטרימינג דיסני פלוס, שהושק לפני פחות משנה, נהנה כבר מ־13 מיליון מנויים לפחות במערב אירופה. 

 

 

דיסני פלוס דיסני פלוס

 

 

x