גיימריסט
האם הגיימינג התחרותי בדרך לאולימפיאדה - והאם הוא בכלל צריך אותה?
הקורונה השביתה תחרויות ספורט ומשחקים, וערוצי ספורט פנו לגיימינג תחרותי בניסיון למלא את הוואקום. פודקאסט גיימריסט עם הנתונים שמראים שזה לא ייעלם ביום שאחרי המגפה
אחת מתופעות הלוואי של אירועי 2020 היתה עלייה חסרת תקדים בגודל ובחשיבות ה-איספורטס (גיימינג תחרותי). ללא האפשרות לקיים משחקים ותחרויות בענפי ספורט מסורתיים, ערוצי הספורט - וגם חלק מסוים מהאוהדים והשחקנים עצמם - פנו לגיימינג תחרותי בניסיון למלא את הוואקום שנוצר. האם אי פעם יבוא יום בו נראה תחרויות League of Legends באולימפיאדה - והאם הגיימינג התחרותי בכלל צריך את האולימפיאדה?
- הפלאש אולי מת, אבל הוא שינה את הגיימינג לנצח
- תשכחו מ-2020 - בגיימריסט כבר מסכמים את 2021
- סייברפאנק 2077: איך המשחק המדובר של השנה הפך למחדל הגדול של השנה?
עוד לפני הקורונה, הגיימינג התחרותי היה במסלול צמיחה משמעותי. חברת מחקר השוק Newzoo העריכה כי הענף גילגל הכנסות של 1.1 מיליארד דולר ב-2020 - עלייה של כ-16% לעומת הכנסות של 950 מיליון דולר ב-2019. לפי הערכת Newzoo, עד 2022 הענף צפוי לגדול להכנסות של כ-1.8 מיליארד דולר בשנה. לפי פרסום ב-Business Insider, עד 70% מהכנסות הענף מגיעים מפרסום ומחסויות, והיתר מזכויות שידור, מכירות כרטיסים ומרצ'נדייז.
אוריאל דסקל, כתב הספורט של כלכליסט ומנחה הפודקאסט "בכל יום נתון", מגיע לפרק החדש של גיימריסט כדי להגן על כבודו של "הספורט האמיתי", להודות שה-esports לא הולך לשום מקום מלבד למעלה וגם כדי לנסות לפתור יחד עם עמרי רוזן ועמית קלינג גרסה מיוחדת של "פרדוקס ערימת החול" הקלאסי.