סופרבוס זכתה במכרז להפעלת המטרונית בחיפה; מתחייבת להגדיל תדירות בכ-50%
סופרבוס תפעיל את שלושת קווי המטרונית, המופעלים כיום על ידי חברת "דן צפון", ותוסיף עליהם שני קווי מטרונית חדשים. העברת השליטה על הפרויקט תתבצע לקראת סוף 2020, ואילו בחציון הראשון של שנת 2022 יופעלו שני הקווים החדשים - קו המנהרות שמחבר בין הקריות עם מרכזית חוף הכרמל וקו לעיר נשר
- שבע שנים אחרי ההפעלה: משרד התחבורה מוציא את הפעלת המטרונית בחיפה למכרז
- משרד התחבורה מסיים את ההתקשרות עם חברת יפה נוף
- משרד התחבורה לא החליט על עתיד חברת "יפה נוף", וחמישה מכרזי מטרונית נתקעו
לטענת משרד התחבורה, במסגרת המכרז ועם תוספת הקווים החדשים סופרבוס התחייבה להגדיל את תדירות הקווים בכ-50%.
פרויקט המטרונית נחשב לאחד ממיזמי התחבורה הגדולים בישראל. הוא יצא לדרכו ב־2009, נחתם ב־2010 מול חברת דן, תוכנן להיפתח בסוף 2012 והרצתו החלה בפועל באוגוסט 2013. האחראית על הפרויקט הייתה חברת יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה ובפיקוח משרד התחבורה. מדובר בקווי אוטובוס שנעים במסלול משלהם, ומאחר ומדובר בחיפה הם פעלו גם בשישי ושבת. דו"ח מבקר המדינה הקודם שפירא מצא בשנת 2014 שהקמת הפרויקט נופחה והסתכמה בכ-1.6 מיליארד שקל, פי שלוש מהעלות המקורית.
חברת "דן בצפון" מפעילה כיום שלושה קווים באורך כולל של כ-40 קילומטרים, שחוצים את חיפה והקריות ומחברים בין ערי המפרץ לחיפה, דרך תחנות רכבת ישראל ומרכזי התחבורה באזור. לפי תנאי המכרז הקווים באשכול זה יופעלו בשתי פעימות: העברת השליטה על הפרויקט תתבצע לקראת סוף 2020, ואילו בחציון הראשון של שנת 2022 יופעלו שני הקווים החדשים. המכרז החדש כולל הפעלת 120 מטרוניות, לעומת 100 כיום, כאשר כ-40% מצי הרכב של הזכיין יהיה חשמלי.
שרת התחבורה מירי רגב סיכמה ש"שכל אדם, בכל מקום בארץ, יוכל לצאת מביתו ולהגיע למקום העבודה או הלימודים, בנוחות ובמהירות, מבלי לבזבז זמן יקר ומיותר בעמידה בפקקים ובחיפוש חניה. הפיתרון היחידי לכך הוא תחבורה ציבורית זמינה, מהירה ויעילה".
מחברת סופרבוס נמסר ש"מדובר באחד ממיזמי התחבורה החדשניים והמתקדמים בישראל. אנו רואים בזכייה נדבך נוסף בפעילותנו, ובמימוש אסטרטגיית החברה, להפעיל תחבורה ציבורית מתקדמת ומגוונת לטובת ציבור הנוסעים".