נתיבי איילון פרסמה את המכרז לנתיבים המתחלפים באזור וינגייט
הפרויקט יושק ב-2025 ועלותו מוערכת בכ-3 מיליארד שקל. הוא כולל מערך של שלושה נתיבים - שבשעות הבוקר רכבים ייסעו בהם לכיוון דרום, ואחר הצהריים ישתנה ישתנה כיוון הנסיעה לצפון
חברת נתיבי איילון פרסמה לפני כשבוע את המכרז להקמת החלק הצפוני של פרויקט הנתיבים המהירים שיעברו לאורך מרכז המדינה. הפרויקט יצא לדרך ב-2013 אולם עיכובים תכנוניים דחו את ההשקה הרשמית, שזזה לשנת 2025.
- נתיבי איילון יוצאת במכרז לטכנולוגיה שתתריע על כניסת כלי רכב ואופניים לנתיבי תחב"צ
- גשר כפול חדש באיילון יעקוף פקקים, אבל לא כולם יוכלו לנסוע בו
- ניסוי של נתיבי איילון: מהירות האוטובוסים תוגבל באמצעות טכנולוגיה חכמה
הפרויקט כולל מערך של שלושה נתיבים (מצפון חיבור מאזור שפיים, מדרום חיבור מאזור ראשון לציון וממזרח חיבור מאזור צומת קסם - וכל זאת לאורך מצטבר של כ־110 ק"מ), בשילוב חניוני ענק ובעלות מוערכת של 3 מיליארד שקל.
![הדמיה: נתיבים מתחלפים וינגייט הדמיה: נתיבים מתחלפים וינגייט](https://pic1.calcalist.co.il/PicServer3/2021/01/05/1049566/10_l.jpg)
בישראל קיימים מספר נתיבים מתחלפים, בעיקר במכרז תל אביב, אבל קיומם בכביש מהיר טרם הונגש לקהל הרחב. בנתיבי איילון, שמקדמים את הפרויקט יחד עם משרד התחבורה, טוענים שבנוסף ייסלל שביל אופניים מנתניה עד שפיים ונתיבי תחבורה ציבורית לאורך כל התוואי.
המקטע הנוכחי, שעלותו נאמדת בכ-400 מיליון שקל, כולל סלילה של שני נתיבים מתחלפים במרכז הכביש, כאלה שיאפשרו נסיעה בבוקר לכיוון דרום (ת"א), ואחה"צ לכיוון צפון, ועד למצב בו בעלי המכוניות יהנו משישה נתיבים פנויים לכיוון בהתאם לעומס.
עוזי לוין, סמנכ"ל בחברת נתיבי איילון, מסכם כי "פרויקט הנתיבים המהירים עתיד לשנות תוך מספר שנים מהקצה לקצה את חוויית הנסיעה של עשרות אלפי ישראלים הנוסעים בכל יום בתוואי, בנוסף לחיסכון מהותי בזמן ובכסף. באמצעות מתווה חדשני של נתיבים מתחלפים, יהיה ניתן לנתב מחדש את התנועה בתוואי בצורה היעילה ביותר. בתכנון שמנו דגש מהותי על בטיחות ונוחות עבור הנהגים, לרבות מזעור ההפרעה לתנועה גם בשלב הקמת הפרויקט".