ניסוי של נתיבי איילון: מהירות האוטובוסים תוגבל באמצעות טכנולוגיה חכמה
הטכנולוגיה "תקרא" את המהירות שמוצגת בשלטים המוצבים בכבישים, ולא תאפשר לאוטובוס להאיץ מעבר למהירות המותרת.בנוסף תשתמש נתיבי איילון גם במערכת GPS, למקרה בו חיווי המהירות על גבי השלטים לא יהיה זמין
מהירותם של אוטובוסים ורכבים אחרים שפעילים במערך התחבורה הציבורית תוגבל בעתיד באמצעות טכנולוגיה חכמה אשר "תקרא" את המהירות שמוצגת בשלטים המוצבים בכבישים, ולא תאפשר לאוטובוס להאיץ מעבר למהירות המותרת. כך עולה מקול קורא שמפרסמת חברת נתיבי איילון.
בנוסף להתאמת מהירות האוטובוס למהירות שמוצגת על השלטים, תשתמש נתיבי איילון גם במערכת GPS, למקרה בו חיווי המהירות על גבי השלטים לא יהיה זמין.
לפי המסמכים, אוטובוסים יוכלו להאיץ עד למהירות שגבוהה ב5% מהמהירות המותרת.
על פי הקול הקורא, עם בחירת הספק יבוצע בהתחלה ניסוי בשטח סטרילי אשר ייועד למטרה. לאחר ביצוע שלב זה יעברו האוטובוסים לניסוי "סביבה חיה", כלומר ניסוי שיבוצע בקווי תחבורה ציבורית אמיתיים ופעילים.
במסגרת הניסוי שיתקיים בכבישים הציבוריים ישתתפו שתי קבוצות של אוטובוסים: כאלה שבהם תותקן המערכת וכאלה שלא. בשתי הקבוצות אמור להיערך בשנה הבאה, יתועדו כל מאפייני הנהיגה כולל המהירות ויבדק מספר החריגות מן המהירות המותרת.