דיסקברי השיקה שירות סטרימינג ששם דגש על שידורי ספורט
קבוצת הטלוויזיה האמריקאית השיקה בארה"ב ובמספר מדינות באירופה ביניהן איטליה והולנד, את פלטפורמת הסטרימינג שלה, דיסקברי פלוס. מנוי עולה 5 דולרים לחודש, כאשר היא תיתן פייט לנטפליקס, אפל ודיסני באמצעות שידורי אירועי ספורט לייב
קבוצת הטלוויזיה האמריקאית דיסקברי השיקה אתמול בארה”ב ובכמה מדינות אירופיות, בהן איטליה והולנד, את פלטפורמת הסטרימינג שלה, דיסקברי פלוס. דמי המינוי לשירות יעמדו על 5 דולרים לחודש.
- נטפליקס תיכנס לשוק שידורי הכדורגל דרך צרפת?
- סופ"ש ראשון ל"וונדר וומן 1984" בסטרימינג: ההצלחה הקולנועית הגדולה ביותר בקורונה
- הרגע שבו הסטרימינג הרג את אולם הקולנוע
הנשק של דיסקברי מול נטפליקס, אפל ודיסני הוא שידורי אירועי ספורט לייב, ובראשם האולימפיאדה בטוקיו שנדחתה מהשנה שעברה וצפויה להתקיים ביולי 2021. רשת שידורי הספורט יורוספורט שבבעלות דיסקברי חתמה כבר ב־2015 על עסקה בשווי 1.3 מיליארד יורו לרכישת זכויות שידור בלעדיות באירופה של אירוע הספורט הגדול בעולם.
כעת החברה־האם תנצל זאת לצורכי קידום דיסקברי פלוס. לדברי נשיא יורוספורט אנדרו ג’ורג’יו, דיסקברי פלוס תהיה האפיק היחיד שבו הצופים האירופים יוכלו להבטיח לעצמם גישה מלאה לכל דקה ודקה של שידורי האולימפיאדה. “האולימפיאדה היא אחת ההזדמנויות הגדולות ביותר למשוך אנשים לדיסקברי פלוס”, אמר, “אנשים שירצו לצפות, ויישארו איתנו גם אחרי האולימפיאדה”.
עם זאת, גורמים בתחום מצביעים על כך שהמודל של דיסקברי בעייתי. פרנסואה גודרד, אנליסט באנדרס אנליסיס, אמר שמשום שהמשחקים האולימפיים מתקיימים רק פעם בשנתיים, אם מביאים בחשבון גם את אולימפיאדת החורף, מעריצי הספורט יעדיפו להיות מנויים על שירותים אחרים שמשדרים אירועי ספורט תכופים יותר.
בנוסף, האסטרטגיה של דיסקברי פלוס שונה מאלה שפיתחו שירותי סטרימינג אחרים, כמו נטפליקס, אפל ודיסני, שמסרבות לשתף פעולה עם חברות כבלים מסורתיות כדי להשיג זכויות שידור על אירועי ספורט.