ארטימדיה תובעת את קשת על 69 מיליון שקל בגין הפרת חוזה
חברת הפרסום בווידיאו בדיגיטל, שהודיעה כי תסיים פעילותה בישראל עד סוף השנה, טוענת שקשת הבטיחה לה בלעדיות בפרסום במיזם הטלוויזיה האינטרנטית שתקים, ובתמורה היא העלתה את התמורה בהסכם אחר ביניהן; בהמשך הודיעה קשת לארטימדיה כי ההסכם לא מחייב אותה
ארטימדיה, חברת הפרסום בווידיאו בדיגיטל, הגישה אתמול (ב') בבית המשפט המחוזי ת"א-יפו תביעה כספית כנגד קשת בסכום של כ-69 מיליון שקל, בטענה להפרת חוזה שנחתם בין הצדדים – כך נודע לכלכליסט.
- עבודת ועדה נוספת לאסדרת שידורי הטלוויזיה יורדת לטמיון
- שינוי המודל העסקי לא עזר ל־yes לגייס מנויים
- הוועדה לאסדרת השידורים בוחנת: הוזלת שידורי הספורט ותוכן ישראלי בנטפליקס
ארטימדיה עוסקת בשיווק וניהול שטחי פרסום. המודל העסקי של החברה פועל כך שהיא רוכשת מגופי תוכן זמן המיועד לשידור של פרסומות, אותו היא מוכרת לחברות עסקיות המעוניינות לפרסם את מוצריהן.
החל משנת 2015 שיווקה ארטימדיה את שטחי הפרסום בדיגיטל באתר מאקו שבבעלות קשת בהתאם להסכם בין הצדדים. בשנת 2018 ביקשה קשת מארטימדיה להעלות את סכום התמורה בהסכם מ-11 מיליון שקל ל-15 מיליון שקל בשנה, "ללא שניתנה על ידי קשת הצדקה כלכלית להעלאה, למעט הטענה כי בידיה הצעה מחברת גוגל בסכום דומה", נכתב בתביעה. ארטימדיה הודיעה לקשת כי דרישתה תביא את ארטימדיה להפסדים והיא לא תעמוד בכך.
לפי התביעה, קשת הציעה לארטימדיה עסקה נוספת לפיה האחרונה תקבל בלעדיות בשיווק שטחי פרסום במיזם או בפלטפורמה שרשת תיזום על גבי תשתית באינטרנט (OTT) במשך שלוש שנים. השותפים הפוטנציאליים היו חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון, ו-RGE, עימם קיימה קשת משא ומתן. הצדדים הסכימו כי ארטימדיה תשלם תשלום חודשי לקשת על פי החלוקה הבאה: עד 100 אלף מנויים – 3 שקלים לחודש + מע"מ בגין כל מנוי; בין 100-200 אלף מנויים - 4 שקלים; והחל מ-200 אלף מנויים – 5 שקלים.
ארטימדיה הסכימה אם כך להעלאת התמורה ל-15 מיליון שקל, והעבירה אותה בשנים 2019-2020. באוגוסט האחרון הודיעה קשת לארטימדיה על סיום ההתקשרות בהסכם מאקו. ארטימדיה הסכימה, אך הבהירה כי ההסכם לגבי ניהול הפרסום הבלעדי ב-OTT עודנו בתוקף. בהמשך נפל המשא ומתן עם אקספון ו-RGE. "ואולם, בחוסר תום לב בוטה ותוך התנערות ממצגים שנתנה קשת, היא הודיעה כי הסכם ה-OTT לא מחייב אותה", נכתב. עם זאת, קשת לא זנחה את תכניותיה והיא צפויה לבצע זאת ללא שותפים באמצעות אפליקציית 12+ לטלוויזיות חכמות.
כתוצאה מהפרת ההסכם, ארטימדיה טוענת שנגרם לה נזק כספי של אובדן רווחים בסכום כולל של 68.74 מיליון שקל. לפני כחודש הודיעה ארטימדיה כי לאחר חמש וחצי שנים מאז נכנסה לישראל, היא מפסיקה פעילותה המקומית עד לסוף השנה.
תגובת קשת טרם התקבלה.