$
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

יגאל דמרי ירכוש את ישראייר: זכה בקולות 97% ממחזיקי האג"ח

הצעתו של דמרי, העומדת על 170 מיליון שקל, עקפה את ההצעות האחרות; עם זאת, היא ניתנה לאחר המועד שקבע הנאמן, כך שבן משה עשוי לטעון שמדובר בחריגה מהתנאים שקבע המפרק; ואכן בן משה ורמי לוי נוקטים בצעדים משפטיים כדי למנוע את הזכיה של דמרי, אך ביהמ"ש קבע כי הטענות יוכלו להתברר כשההצעה של דמרי תובא לאישורו

גולן חזני 12:0417.12.20

יגאל דמרי קיבל את קולותיהם של 97% ממחזיקי אג"ח סידרה ט' של אי.די.בי לרכישת ישראייר, כך נודע לכלכליסט. ההצעה של דמרי עומדת על 170 מיליון שקל, מהם 140 מיליון במזומן.

 

ההצעה של דמרי עקפה את זו של מוטי בן משה ודור אלון. עם זאת, הצעתו ניתנה לאחר המועד שקבע הנאמן אופיר נאור להעברת ההצעות, כך שבן משה עשוי לטעון שמדובר בחריגה מהתנאים שקבע המפרק.

 

 

יגאל דמרי על רקע מטוס ישראייר יגאל דמרי על רקע מטוס ישראייר צילום: אוראל כהן, מוני שפיר

 

לעומת זאת נציגות האג"ח והנאמן הרמטיק סבורים כי בכל מקרה יש לקבל את ההצעה גבוהה ביותר, מה גם שדור אלון עצמה שינתה את ההצעה לאחר המועד.

 

הן מוטי בן משה והן רמי לוי פותחים בצעדים משפטיים כדי למנוע את הזכיה של דמרי. בן משה ודור אלון ביקשו מבית המשפט היום למנוע את ההצבעה על הצעת דמרי, אך השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי דחה את הבקשה וקבע כי הטענות יוכלו להתברר כשההצעה של דמרי תובא לאישור בית המשפט. רמי לוי קובל על ההליך ודורש במכתב לאופיר נאור לקבוע את הצעתו כמנצחת.

 

זהות בעליה החדשים של חברת התעופה ישראייר תוכרע, ככל הנראה, בבית המשפט. לפי המפרק של אי.די.בי, שמחזיקה בישראייר, עו"ד אופיר נאור, המועד הסופי להגשת הצעות לרכישת חברת התעופה היה יום שלישי האחרון ב־12:00, ואכן התקבלו שלל הצעות — מרמי לוי, יגאל דמרי ומוטי בן־משה, שהציע את הסכום הגבוה ביותר.

 

אולם אתמול המשחק נפתח מחדש, לכאורה, כשדמרי הגיש הצעה חדשה. על פניו, דמרי לא העלה את הסכום שהציע — 143.1 מיליון שקל — ואף הפחית אותו ל־140.4 מיליון שקל. אך הוא הציע למחזיקי אג"ח סדרה ט' של אי.די.בי, שמחזיקים בשעבוד על ישראייר, לקבל 17% ממניות חברת התעופה, כך שעבור הסכום המוצע הוא יקבל רק 83% מהמניות. לפי הצעת דמרי, 17% ממניות ישראייר יוחזקו בנאמנות עבור מחזיקי האג"ח עד שחברת התעופה תירשם למסחר בבורסת ת"א בתוך שנה וחצי.

 

אם החברה לא תונפק, דמרי מתחייב לרכוש את המניות ב־29.5 מיליון שקל, כך שהצעתו משקפת בעצם מחיר של 170 מיליון שקל לישראייר – גבוה מההצעה שהגיש בן־משה באמצעות דור אלון שבשליטתו — 168.4 מיליון שקל.

x